סרטון חושף: אוקראינה תקפה שדה תעופה בסוריה

העיתון "קייב פוסט" פרסם תיעוד שבו נראים כוחות מיוחדים של המודיעין האוקראיני משתמשים במל"טים ורחפנים נגד בסיס של הצבא הרוסי במדינה • עוד נראים הלוחמים תוקפים כלי רכב רוסי בצפון סוריה

חיילים רוסים בסוריה. צילום: איי.אף.פי

מלחמה גלובלית: העיתון האוקראיני "קייב פוסט" פרסם תיעוד, שבו נראית תקיפה של שדה התעופה הצבאי קוואריס בצפון סוריה על ידי כוח קטן של המודיעין האוקראיני.

בסרטונים שפורסמו באופן בלעדי על ידי העיתון נראים הכוחות האוקראינים, שמזדהים באמצעות דף עם סמל היחידה עליו, כשהם משגרים רחפן מטיל פצצות ומל"ט מתאבד לעבר בסיס חיל האוויר הסורי בקוויירס במחוז חלב.

מדובר באחד הבסיסים החשובים של חיל האוויר הסורי ובו נוכחות גדולה של חיל המשלחת הרוסי, המסייע לצבא הסורי במלחמתו במורדים בצפון המדינה. בבסיס נמצאת גם האקדמיה הצבאית הסורית לתעופה. בסרטון נראים מפעילי הרחפן כשהם צופים צילום אווירי של בסיס חיל האוויר וכן נראות פגיעות במקום.

בנוסף נראית בסרטון השמדה של רכב סיור משוריין של הצבא הרוסי, ככל הנראה על ידי מטען או טיל כתף. מדובר בפעולה בתוך שטח שנשלט על ידי כוחות המשטר, רחוק ממעוזי המורדים במדינה.

לא מדובר בפעם הראשונה שאנשי הכוחות המיוחדים האוקראינים מתעדים פעילות נגד הצבא הרוסי בסוריה. לפני כחודשיים פורסם תיעוד המראה פעילות של הכוחות המיוחדים בגולן הסורי, כשהם מבצעים פעולו תחבלה נגד הצבא הרוסי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר