תיעוד ראשון: זה המבנה בטהרן שבו חוסל הנייה

דיווחים איראניים לא רשמיים מפרסמים תמונות מהמבנה בו שהה, לכאורה, ראש הלשכה המדינית • בתיעוד נראה מבנה גדול שחלקו מכוסה בד • הבניין ממוקם במתחם סעדאבאד - 750 מטרים בלבד מארמון הנשיאות האיראני • לפי הדיווחים, החיסול התבצע באמצעות רחפן או טיל ששוגר ממבנה סמוך

הנייה וזירת החיסול. צילום: אי.אף.פי/רשתות ערביות

אחרי התקיפה הלילה (בין שלישי לרביעי) בטהרן, ואיומי הבכירים האיראנים במהלך היום, פורסם תיעוד ראשון מהמבנה בצפון טהרן שבו חוסל המפקד הבכיר בחמאס, איסמעיל הנייה, בפעולה שנסיבותיה עדיין מעורפלות, והתבצעה לפי הדיווחים, באמצעות רחפן או טיל ששוגר ממבנה סמוך.

הארמון הנשיאותי האיראני והמבנה בו חוסל הנייה בטהרן, צילום: ללא

בתיעוד נראה מבנה גדול שחלק ממנו מכוסה בבד - ייתכן שכדי להסתיר את הנזק אחרי התקיפה. המבנה זה ממוקם בצדו הצפון-מערבי של מתחם סעדאבאד, ונראה כי הנזק נגרם בצדו המערבי.

מתחם סעדאבאד היה הקומפלקס המלכותי בתקופת המונרכיה האיראנית. הוא החל להיבנות במאה ה-19 ושימש את המלך האיראני ובני משפחתו עד למהפכה האיסלאמית ב-1979.

המקום שבו חוסל הנייה, לפי דיווחים איראניים לא רשמיים, צילום: ללא קרדיט

לאחר המהפכה, חלק מארמונותיו הפכו למוזיאונים וחלק למשרדי ממשלה. אחד המבנים משמש כמעון הנשיא האיראני. אם הדיווחים נכונים, החיסול התבצע במרחק 750 מטרים בלבד ממעונו הרשמי של הנשיא האיראני. במשך היום, תיירים רשאים להסתובב בחלק מהמקומות ומהווה בין היתר גם אתר תיירות. המתחם מגודר ומאובטח, ונמצא בקצה הצפוני של טהרן, לשיפולי רכס הרי אלבורז.

לפי דיווח בכלי תקשורת ערבי הפועל מלונדון, הבחירה הלא-שגרתית במקום הלינה מצביעה על כך שהיה קיים חשש אמיתי לפגיעה בהנייה על אדמת איראן, או שצוותי האבטחה האיראנים העדיפו כי ישהה במעון הרשמי של הנשיא בשל קושי לאבטחו לאור ריבוי משלחות הזרות שהגיעו לאירוע השבעת הנשיא והצורך להגן גם עליהן. העובדה שהפגיעה בהנייה התרחשה במקום המזוהה עם הנשיאות האיראנית, מגדילה את המבוכה במנגנוני הביטחון שלה.

המקום שבו חוסל הנייה, לפי דיווחים איראניים לא רשמיים, צילום: ללא קרדיט

עוד דווח כי באיראן מפנים אצבע מאשימה לצוות האבטחה הקרוב של הנייה, ורומזים כי המידע שאפשר את ביצוע החיסול הגיע מהאנשים הקרובים לו.

בכירי חמאס ליד ארונו של איסמעיל הנייה בטהרן, צילום: ללא

בתוך כך, המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, הצהיר כי ישראל תיענש בחומרה, וברשתות החברתיות בעולם המוסלמי הופיע היום ההשטאג "ההבטחה האמיתית 2". בנוסף, במערכת הביטחון מעריכים כי תגובה על החיסולים תגיע כבר בימים הקרובים. לצד זאת, שלושה מקורות איראניים לאמרו לניו יורק טיימס כי מנהיג איראן עלי ח'אמנאי הורה לתקוף את ישראל ישירות בתגובה על החיסול של הנייה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר