חיסול הנייה: באיראן טוענים כי הטיל הגיע ממדינה זרה, דיווח כי מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי גם שהה במבנה

איראן מאשימה את ישראל ומזהירה מפני "מחיר גדול" • הנשיא מסעוד פזשכיאן: "נגן על הריבונות שלנו ונגרום לפולשים להתחרט על מעשיהם הפחדניים" • מקורות בחמאס: המנהיגים שהו בבית הארחה של משמרות המהפכה • אבו מאזן מגנה: "פעולה פחדנית והתפתחות מסוכנת"

איסמעיל הנייה בפגישה עם מנהיג הג'יהאד האיסלמי, זיאד אל-נאחלה. צילום: רויטרס

מקור איראני מסר הבוקר (רביעי) לרשת "אל-מיאדין" כי חיסול ראש חמאס איסמאעיל הנייה בטהרן התבצע על ידי שיגור טיל ממדינה למדינה, ולא בתוך איראן. המועצה לביטחון לאומי באיראן הצהירה: "חיסול הנייה חצה את הקווים האדומים, ישראל תישא במחיר גדול". עוד דווח כי בכינוס של המועצה העליונה לביטחון לאומי נכח גם מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה.

הנייה לא לבד: בכירי חמאס שחוסלו - ואלו שעל הכוונת | פרויקט מיוחד >>>

הנייה ונשיא איראן החדש, אתמול | רשתות ערביות

הטלוויזיה הממלכתית האיראנית האשימה את ישראל במותו של הנייה. כמו כן נאמר כי חיסולו ידחה את הפסקת האש בעזה במספר חודשים ויוביל לנקמה מצד המיליציות באזור הנתמכות על ידי איראן.

 

מקורות יודעי דבר בחמאס אמרו לעיתון הקטארי "אל-ערבי אל-ג'דיד": "איסמאעיל הנייה והמשלחת המלווה שלו שהו בבית הארחה עבור משמר המהפכה האיראני מצפון לבירה טהרן". המקורות הוסיפו כי מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי זיאד נחאלה והמשלחת הנלווית אליו היו גם הם בקומה נוספת בבניין.

הנייה ונשיא איראן פזשכיאן, צילום: ללא

בינתיים ברמאללה, יו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן גינה את חיסולו של הנייה ואמר כי מדובר ב"פעולה פחדנית והתפתחות מסוכנת.

נשיא איראן מסעוד פזשכיאן אמר לאחר החיסול של הנייה בטהרן: "איראן תגן על שלמות אדמותיה (ריבונותה) ועל כבודה ותגרום לפולשים להתחרט על מעשיהם הפחדניים. היחסים בין העם האיראני והעם הפלשתיני יהיו חזקים מאי פעם. אתמול הנפתי את ידו של השהיד עם סמל הניצחון והיום אני נאלץ לקבור אותו. איראן מבכה היום את השותף שלה לרגעי העצב והשמחה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר