המגעים לעסקת חטופים: אלה ארבעת התנאים החדשים של ישראל | דיווח

העיתון הלבנוני "אל-אח'באר" המקורב לחמאס דיווח כי ההצעה המתוקנת כללת 4 תנאים מרכזיים • בין התנאים: קבלה מראש של רשימת חטופים חיים ואי חזרת תושבים חמושים לצפון הרצועה • עוד דווח כי ישראל דרשה פריסה מחדש של כוחותיה בתוך הרצועה

ראש ממשלת קטאר וראש המוסד דדי ברנע . צילום: רויטרס, אורן בן חקון

העיתון הלבנוני "אל-אח'באר", המקורב גם לחמאס, דיווח הבוקר (שני) כי ההצעה המתוקנת שישראל העבירה כוללת ארבעה תנאים מרכזיים חדשים.

אלפים מפגינים בדרישה לעסקת חטופים ולהקדמת הבחירות // שמואל בוכריס

1. אי חזרת תושבים חמושים מדרום הרצועה לצפונה, ובדיקה של החוזרים.

2. צה"ל, לפי ההצעה, יישאר בציר פילדלפי.

3. יינתנו ערבויות לישראל לחדש את המלחמה אחרי השלב הראשון לעסקה - אם הצדדים לא יצליחו לעבור לשלב השני.

4. קבלה מראש של רשימת שמות החטופים החיים המיועדים לשחרור.

עם זאת, מקורות מסרו כי המשלחת הישראלית דנה באפשרות של נסיגה מציר פילדלפי בתנאי שיותקנו במהירות חיישנים ומערכת מעקב ופיקוח לאורך הגבול בין רצועת עזה למצרים.

רצועת עזה, היום, צילום: אי.אף.פי

בכיר מצרי צוטט ב"אלאחבאר" באומרו כי קהיר ביקשה נסיגה הדרגתית. עוד דווח כי המשלחת הישראלית ברומא העלתה רעיון של הקמת מנגנון בינלאומי למניעת חזרת מחבלים לצפון הרצועה.

על פי המקורות, ישראל דרשה גם פריסה מחדש של כוחותיה בתוך רצועת עזה, שתאפשר להם להגיע במהירות לכל אתר ברצועה במקרה של אירוע פתאומי.

מקורות מסרו כי המתווכים המצרי והקטארי היו מודעים בערך לגבי מה שהמשלחת הישראלית נשאה איתה למפגש ברומא. לפי הדיווח, בהתבסס על כך, הם מסרו לאמריקנים לפני הישיבה שהתוצאה לא תהיה שונה וכי סביר מאוד שחמאס לא יקבל את ההצעה הישראלית המתוקנת.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר