אבסורד: הפוליטיקאי הדרוזי-לבנוני התקשר לאסד וניחם אותו בעקבות הטבח במג'דל שמס

שתי האליטות הדרוזיות המרכזיות בארץ הארזים, טלאל ארסלאן ווליד ג'ונבלאט, מיישרות קו עם גרסת חיזבאללה לפיה הוא לא קשור לאירוע • הפוליטיקאי הדרוזי הלבנוני, טלאל ארסלאן, העומד בראש המפלגה הדרוזית הדמוקרטית, אמר: "הגולן הסורי לא יפול בפח של הפרויקט הישראלי, מה שקרה הוא ניסיון להפריד את הגולן ממולדתו הסורית"

טלאל ארסלאן (ארכיון) . צילום: ללא

באסון ביישוב הדרוזי ברמת הגולן נרצחו 12 ילדים דרוזים בעקבות רקטת פלאק 1 מתוצרת איראן, ששיגרו מחבלי חיזבאללה מדרום לבנון. במהלך שכולו אבסורד, הפוליטיקאי הדרוזי הלבנוני, טלאל ארסלאן, התקשר בערב ראשון לרודן הסורי בשאר אסד וניחם אותו בעקבות הטבח במג'דל שמס.

רגעי הפגיעה במג'דל שמס // רשתות ערביות

מהמפלגה של ארסלאן נמסר כי הוא ניחם את אסד על "קורבנות מג'דל שמס בגולן הסורי הערבי, ובירך על העמדות הלאומיות של בני הגולן הסורי הכבוש". הכוונה לחלק מהדרוזים ברמת הגולן שעדיין מזדהים עם משטר אסד. כמו כן, ארסלאן אמר לאסד ש"הדרוזים תומכים בהפלת הפרויקט הציוני באזור".

אם כן, שתי האליטות הדרוזיות המרכזיות בארץ הארזים, טלאל ארסלאן ווליד ג'ונבלאט, מיישרות קו עם גרסת חיזבאללה, לפיה הוא לא קשור לאירוע. מוקדם יותר, ארסלאן, העומד בראש המפלגה הדרוזית הדמוקרטית, אמר: "הגולן הסורי לא יפול בפח של הפרויקט הישראלי. מה שקרה הוא ניסיון להפריד את הגולן ממולדתו הסורית".

בנוסף, ווליד ג'ונבלאט, מנהיגה לשעבר של המפלגה הסוציאליסטית, טען כי הגרסה הישראלית היא "שקר". בראיון לרשת "אל-ג'זירה" ג'ונבלאט הוסיף כי בשיחות עם המתווך האמריקני עמוס הוכשטיין, הוא שמע על איומים מהצד הישראלי.

ג'ונבלאט מודיע על תמיכתו בחיזבאללה (ארכיון), צילום: רויטרס

כאמור, הרשתות החברתיות בשפה הערבית התמלאו אתמול בתמונות וסרטונים של מתקפת הטרור של חיזבאללה על העיירה מג'דל שמס בצפון הגולן. לצד קריאות שמחה מצד תומכי חיזבאללה, נרשמו עשרות תגובות זועמות על הרג תושבי העיירה.

לדידם של מגיבים רבים, תושבי מג'דל שאמס, דרוזים אזרחי מדינת ישראל, הם "תושבים סורים כבושים" והריגתם מהווה עדות לזלזול של הארגון בחייהם של דרוזים וסורים. בין היתר, הגולש סמיר, אזרח סורי המזדהה עם המורדים נגד משטר אסד, כתב: "מפלגת השטן מתמחה בהרג סורים ואוהבת להרוג ילדים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר