דיווח ערבי: ספינה איראנית ועליה נשק ומומחים נעלמה סמוך לתימן

כלי שיט גדול ועליו ציוד להרכבת טילים נעדר כבר ארבעה ימים לאחר שנכנס לים האדום מקרן אפריקה • הספינה יועדה למורדים החות'ים בתימן וכעת בצנעא מודאגים שהיאנפלה בידי האמריקנים

ספינה של חיל הים האיראני בתעלת סואץ. צילום: איי.פי

המלחמה בים האדום: כלי שיט שעסק בהברחת מומחים זרים וחומרים צבאיים לייצור טילים שהיה מיועד לחות'ים בתימן נעלם בים האדום, כך דיווח העיתון האימרותי "אל עין אל אחבריה". 

על פי הדיווח, הספינה, שנעדרת כעת במשך שלושה ימים, השתתפה במשימת סיור ואספקה עבור החות'ים. "מומחים איראנים ומנהיגי ביטחון חות'ים בכירים השתתפו בפגישה מיוחדת שהתקיימה בצנעא כדי לסקור ולדון בדו"ח על כלי השיט הגדול שאבד בים האדום", נכתב בעיתון האמירותי, תוך ציטוט של מקורות יודעי דבר.

תיעוד מתימן: מורדים חות'ים רוקדים על סיפון הספינה "גלקסי לידר"

מקורות ביטחוניים בתימן חשפו לעיתון כי המיליציות החות'יות איבדו קשר עם ספינת התובלה הגדולה שהייתה במשימת הברחה בנתיב ימי רגיל ממדינות קרן אפריקה ומשם המשיכה לים האדום.

עוד נמסר כי מקורות ביטחוניים תימנים אישרו כי הספינה צפויה להגיע לתימן ביום שישי אך נעלמה בשבת. החות'ים, חסרי צי איתן, גייסו סירות קטנות ומזל"טים לחיפוש, אבל סירות הדייג שלהם חסרות את הטכנולוגיה הדרושה לפעולות כאלה. לא זוהו קריאות מצוקה.

ספינת מלחמה צרפתית בים האדום, צילום: אי.פי

במשך שנים הואשמה איראן בכך שסיפקה לחות'ים נשק ומומחיות לפיתוח טילים ומזל"טים ארוכי טווח. המשלוחים, לעתים קרובות מחופשים לכלי שיט מסחריים, יורטו לעתים על ידי הצי האמריקאי וכוחות בינלאומיים אחרים.

בכלי התקשורת האיראני הגולה "איראן אינטרנשיונל" הועלו השערות כי ייתכן שהספינה הייתה מטרה של משימת משמר השגשוג הנתמכת על ידי ארה"ב, שמטרתה להגן על ספינות הים האדום מפני התקפות החות'ים על רקע המצור ששיגר ארגון הטרור מאז נובמבר. אפשרות נוספת שהועלתה גורסת כי ישראל עומדת מאחורי הפעולה שהובילה להיעלמות כלי השיט. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר