הפגנת תמיכה בפלשתינים במרוקו. צילום: אי.אף.פי

בעלת הברית של חמאס במרוקו בסכנת קריסה

מפלגת הצדק והפיתוח, המזוהה עם האחים המוסלמים, סובלת מבעיות פיננסיות וחובות אדירים • המזכ"ל מזהיר כי במצב הנוכחי, ספק אם המפלגה תוכל להתמודד בבחירות הבאות, ובכל מקרה היא רחוקה מלהוביל את הממשלה העתידית • הערכה: לפחות מחצית מחברי המפלגה נטשו אותה

[object Object]

הבעיות של מפלגת הצדק והפיתוח במרוקו המזוהה עם האחים המוסלמים הולכות ומצטברות. נוסף על התבוסה המהדהדת בבחירות האחרונות והפילוגים הפנימיים, מזכ"ל המפלגה עבד אל-אילה בן כיראן חשף לאחרונה משבר פיננסי, שמאיים על השתתפותה בהתמודדות הבאה לפרלמנט.

בן כיראן, שעזב את תפקיד ראש הממשלה ב-2021 בעקבות ההפסד, בירך בזמנו את ראש הלשכה המדינית בחמאס איסמאעיל הנייה על "הניצחון" במבצע שומר החומות. במהלך המלחמה הנוכחית בעזה הוא קרא ליהודים "מטומטמים" על רקע טבח 7 באוקטובר.

עבד אל-אילה בן כיראן (ארכיון),

על פי ראש המפלגה, שדיבר בכנס פנימי, התקציב שלה לא מספיק כדי לממן התמודדות בבחירות הבאות. למעשה, התקציב התכווץ פי עשרה ועומד כיום על 300 אלף דולר בלבד. הוא הוסיף כי הם צריכים כסף נוסף כדי להתמודד בקלפי.

בן כיראן הודה כי המפלגה רחוקה מלהוביל את הממשלה הבאה או אפילו להיות חלק ממנה. לדבריו, "לא נראה לי שמי שבאים עכשיו למפלגה וחברים בה חושבים שאנחנו קרובים יותר לעמוד בראשות הממשלה או שנהפוך לשרים בממשלה אחרת או שיהיו לנו הרבה נציגים בפלרמנט".

הפגנת תמיכה בפלשתינים במרוקו, צילום: אי.אף.פי

ראש המפלגה האסלאמיסטית התלונן כי ליריבי המפלגה ביניהם מפלגת השלטון הליברלית - "יש תקציב עצום וגם אנשים עשירים - בנוסף על תמיכה כספית של המדינה במהלך הבחירות".

תלונה אחרת הופנתה לחברי המפלגה עצמם, שרק בין 10% ל-30% מהם ממלאים את ההתחייבויות הכספיות שלהם. למפלגה יש גם חובות של מאה מיליון דירהם (כ-10 מיליון דולר).

יתר על כן, על פי העיתון "אל-ערב", מספר חברי המפלגה האסלאמיסטית במרוקו צנח בחצי. מ-40 אלף לבין 13 אלף ל-20 אלף.

ולבסוף, אחד מבכירי המפלגה התפטר ממנה, במחאה על הצהרה של המזכ"ל בן כיראן שלפיה רעידת האדמה הקטלנית בספטמבר 23' באה בעקבות "חטאים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו