דיווח: אופטימיות לגבי הסדר בלבנון במקרה של הסכם בעזה

העיתון הסעודי "א-שרק אל-אווסט" דיווח כי המצב בדרום לבנון יעמוד במוקד לאור מאמצים בינלאומיים למנוע את התרחבות המלחמה • עוד דווח על הערכה לפיה ברגע שתושג הפסקת אש - השליח האמריקני הוכשטיין ייקח יוזמה לחדש את המשא ומתן כדי להגיע להסכם שיחזיר את השקט לחזית הלבנונית

הפצצות צה"ל בדרום לבנון. צילום: אי.אף.פי

העיתון הסעודי "א-שרק אל-אווסט" דיווח היום על אופטימיות זהירה לגבי הסדר בלבנון אם יושג הסכם בעזה. לעיתון נודע ממקורותיו כי המצב בדרום לבנון יעמוד במוקד לאור מאמצים בינלאומיים למנוע את התרחבות המלחמה.

נסראללה, צילום: רשתות ערביות

השבוע התקיימה בפריז פגישה בין השליח האמריקני עמוס הוכשטיין לבין מקבילו הצרפתי ז'אן איב לה דריאן. בעקבות כך התקיימה פגישה בין ראש ממשלת המעבר בלבנון נג'יב מיקאתי לבין משלחת של חברי פרלמנט לבנוניים. מקורות בפרלמנט מסרו כי מיקאתי הביע אופטימיות זהירה לגבי המגמה החיובית של מאמצי התיווך להפסקת אש בעזה שאמורים להשפיע על החזית הלבנונית.

המקורות ציינו כי סגן ראש המודיעין הגרמני הציג בפני סגן מזכ"ל חיזבאללה נעים קאסם בפגישתם בשבת האחרונה שורה של רעיונות. את האחרון שבהם בכיר ארגון הטרור הבטיח לבחון.

עוד דווח על הערכה כי ברגע שתושג הפסקת אש בין ישראל לחיזבאללה - השליח הוכשטיין ייקח יוזמה לחדש את המשא ומתן מול יו"ר הפרלמנט הלבנוני נביה ברי כדי להגיע להסכם שיחזיר את השקט לחזית הלבנונית.

השליח האמריקני עמוס הוכשטיין, צילום: רויטרס

על פי העיתון הוכשטיין הגיע להסדר בנוגע לשבע נקודות מחלוקת בגבול בין ישראל ללבנון. מנגד דווח כי המחלוקת המרכזית קשורה לשלוש נקודות שמהן ישראל מסרבת לסגת - ובראשן נקודה B1 שנמצאת מול ראש הנקרה. שתי הנקודות האחרות נמצאות באזור אסטרטגי ולפי הדיווח ישראל מציעה לסגת מנקודות אחרות - בעוד לבנון מסרבת לכך.

בעיתון הסעודי נכתב כי הוכשטיין "מכיר בריבונות הלבנונית" בחלק הצפוני של הכפר ר'ג'ר. עם זאת הבעיה נעוצה בכך שהאוכלוסייה הלבנונית באותו חלק מסרבת להסתפח ללבנון אחרי שקיבלו אזרחות ישראלית. כמו כן דווח כי אזור הר דב לא נמצא על סדר היום של הוכשטיין.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר