דיווח ב"אל־אחבאר": ההתפתחות במגעים להסכם הפסקת אש - בעקבות הצעות של ראש ה-CIA

בעיתון ציינו כי חמאס קיבל הצעות של ארה"ב, שכללו רעיונות לגבי דרישותיו הקשורות להפסקת אש קבועה ונסיגה מהרצועה • עוד נכתב כי אחד הרעיונות מדבר על כך שישראל תפנה את מעבר רפיח במסגרת הסכם עם הצד המצרי לגבי ניהולו, אבל לא תהיה מחויבת לסגת באופן מלא מציר פילדלפי • בתוך כך, בכיר חמאס חוסאם בדראן הצהיר כי בארגון שואפים להגיע להסכם להפסקת המלחמה

ראש ה-CIA וויליאם ברנס (ארכיון). צילום: צילום:רויטרס

העיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המקורב לחיזבאללה, דיווח הבוקר (חמישי) כי ההתפתחות הבולטת ביותר במגעים להסכם הפסקת אש בעזה קשורה להצעות של ראש ה-CIA וויליאם ברנס.

הורי החיילים בקריאה להפסקת המלחמה, בכניסה הראשית לבית החולים תל השומר (17.05.24) // משה בן שמחון

לפני כמה ימים חמאס קיבל הצעות של ארה"ב, שכללו רעיונות לגבי דרישותיו הקשורות להפסקת אש קבועה ונסיגה מרצועת עזה. על פי הדיווח, ההצעות הוכנו על ידי ארה"ב בתיאום עם המתווכות מצרים וקטאר, וכביכול גם עם טורקיה.

נכתב כי האמריקנים הציעו שהטקסט יכלול מילים ברורות, שלא נתונות לפרשנות, שלפיהן המשא ומתן בין שלב א' לשלב ב' יתקיים תוך הבטחה להמשך הפסקת האש, או ביסוס השקט הממושך בכל זמן המגעים בסוף שלב א'. כמו כן, צוין שמדובר בהצעות שקרובות לדרישה המרכזית של חמאס להפסקת אש מלאה.

לוחמים ברצועה (ארכיון), צילום: דובר צה"ל

ב"אל-אח'באר" ציינו כי רעיון נוסף של האמריקנים מדבר על כך שישראל תפנה את מעבר רפיח במסגרת הסכם עם הצד המצרי לגבי ניהולו, אבל לא תהיה מחויבת לסגת באופן מלא מציר פילדלפי.

אתמול חמאס העביר את תשובתו למוסד, שהחל לבחון אותה. ראש הלשכה המדינית בחמאס, אסמאעיל הנייה, ניהל אמש שיחות עם המתווכים בקטאר ובמצרים לגבי רעיונות שנועדו להביא להסכם להפסקת אש בעזה. הנייה שוחח גם עם בכירים בטורקיה לגבי ההתפתחויות האחרונות. על פי הודעת ארגון הטרור, חמאס מתייחסת ברוח חיובית לתוכן הדיונים.

איסמעאיל הנייה (ארכיון), צילום: רויטרס

נוסף על כך, בכיר חמאס חוסאם בדראן הצהיר כי בארגון הטרור שואפים להגיע להסכם להפסקת המלחמה ונמצאים בתקשורת מתמשכת עם המתווכים. לדבריו, הם החליפו כמה רעיונות עם המתווכים כדי להביא להפסקת המלחמה ולנסיגה מלאה מרצועת עזה. הוא טען כי בחמאס לא החמירו את דרישותיהם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר