מאמצים דיפלומטיים להפסקת אש בעזה וסוגיית ה"יום שאחרי": בלינקן שוחח עם שר החוץ הסעודי

פייסל בן פרחאן ומזכיר המדינה האמריקני דנו גם על הרצון להגיע לעסקה לשחרור החטופים, הגדלת הסיוע ההומניטרי באופן משמעותי ומתמשך, ושיפור הגישה ההומניטרית בכל רחבי עזה • כמו כן, דובר על "יעדים משותפים לקידום היציבות האזורית, לרבות מאמצים להפחתת המתיחות לאורך הגבול הצפוני של ישראל"

הנסיך פייסל בן פרחאן בפגישתו עם מזכיר המדינה אנתוני בלינקן (ארכיון). צילום: אי.אף.פי

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן שוחח הלילה (בין רביעי לחמישי) עם שר החוץ הסעודי פייסל בן פרחאן, כך על פי דובר מחלקת המדינה של ארה"ב, מתיו מילר. השניים דנו ב"מאמצים הדיפלומטיים המתמשכים להגיע להפסקת אש בעזה ולעסקת שחרור החטופים".

הרצוג: "הסכם נורמליזציה עם סעודיה הוא גיים צ'יינג'ר" (21.5.24) // צלם: אבי קנר, מקליט: אורי בוזגלו

כמו כן, דובר גם על "הגדלת הסיוע ההומניטרי באופן משמעותי ומתמשך ועל שיפור הגישה ההומניטרית בכל רחבי עזה". בנוגע לשאלת ה"יום שאחרי", בלינקן ופרחאן דנו על "דרך לבסס משטר, להבטיח ביטחון ולשקם את הרצועה", כמו גם ב"יעדים משותפים לקידום היציבות האזורית, לרבות מאמצים להפחתת המתיחות לאורך הגבול הצפוני של ישראל".

הצנחת סיוע הומניטרי לרצועה (ארכיון), צילום: רויטרס

כאמור, רק בחודש שעבר השניים דנו בהצעה שהציג נשיא ארה"ב ג'ו ביידן למפת דרכים לעסקת חטופים ולסיום המלחמה, ובשלבים ליישומה. כזכור, בפברואר, סעודיה שיגרה מסר לנתניהו: "הכרה במדינה פלשתינית לא תספיק לנורמליזציה".

בן פרחאן הבהיר אז כי בריאד דורשים "מסלול אמיתי" להקמת מדינה כזו. לדבריו, תנאי נוסף הוא נסיגת צה"ל מרצועת עזה. על היום שאחרי המלחמה בעזה אמר: "הרשות הפלשתינית מסוגלת לקחת שליטה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר