חיזבאללה:"מעבר לשלב השלישי בעזה לא יצמצם את ההסלמה בלבנון"

ארגון הטרור ממשיך להתעקש שהלחימה לא תיפסק כל עוד נמשך העימות ברצועה • לעיתון הלבנוני "אל־ג'מהוריה" נודע כי בכיר ביטחוני אירופי קיים לאחרונה פגישות עם בכירים במדינה, והזהיר כי "ההסלמה עלולה להביא לכך שהמאמצים לפתרון מדיני יסוכלו" • השליח האמריקני עמוס הוכשטיין: "אין צורך בהמשך הפעולה של 'חזיתות התמיכה' בזמן שהמלחמה בעזה כמעט הסתיימה"

מחבלי חיזבאללה באימון. צילום: אי.אף.פי

הפרסומים על האפשרות של מלחמה כוללת בלבנון מתקבלים בחשדנות בשכנה מצפון. יש הסבורים כי מדובר בניסיון נוסף להפחיד ולדחוף אותם להסדר עם ישראל.

תיעוד מדרום לבנון: תקיפת צה"ל בכפר אל-ח'יאם // רשתות ערביות

בעיתון הגרמני "בילד" ציינו השבוע כי מלחמה כוללת עלולה לפרוץ אם לא יושג הסדר עד אמצע חודש יולי. "כבר תשעה חודשים שאני שומע שבאמצע החודש ישראל תתחיל במלחמה", העיר על כך תושב ביירות. אזרחית לבנונית אחרת ציינה שמדובר בהמשך ללוחמה הפסיכולוגית, שהחלה בפרסום על מצבורי נשק בנמל התעופה בביירות.

בהקשר זה, לעיתון הלבנוני "אל־ג'מהוריה" נודע כי בכיר ביטחוני אירופי קיים לאחרונה פגישות עם בכירים בלבנון. לפי הדיווח, הפגישות עסקו במצב בדרום לבנון על רקע ההסלמה הגוברת בין ישראל לחיזבאללה, והתגברות האיומים במתקפת צה"ל. אותו גורם הזהיר כי "ההסלמה עלולה להביא לכך שהמאמצים לפתרון מדיני יסוכלו".

אימונים ברמת הגולן לקראת פעולה עתידית בלבנון, צילום: אייל מרגולין/ג'יני

נוסף על כך, באתר החדשות "אל־ג'נוביה" פורסם כי "הועברה אזהרה אירופית לחיזבאללה". על פי הנטען, צרפת וארה"ב העבירו מסרים דומים לארגון הטרור באופן ישיר או עקיף. מנגד, בעיתון המקורב לחיזבאללה, "אל־אח'באר", דווח על פגישה שהתקיימה בשבת בין סגן ראש המודיעין הגרמני, אולי דיאל, לסגן מזכ"ל ארגון הטרור נעים קאסם.

הגרמנים אמרו שישראל מעוניינת להחזיר את תושביה לבתיהם ומאיימת במלחמה כוללת כדי להשיג זאת - וביררו מה אפשר לעשות כדי להימנע מכך.

שריפות בצפון לאחר ירי חיזבאללה (ארכיון), צילום: דוד כהן, ג'יני

"סוג של פנטזיה"

בתוך כך, דווח כי אחת ההצעות שקידם השליח האמריקני עמוס הוכשטיין בביקורו האחרון בביירות היתה שמעבר לשלב השלישי בלחימה בעזה ילווה בהקפאה סופית של החזית הלבנונית. הוכשטיין ציין כי "אין צורך בהמשך הפעולה של 'חזיתות התמיכה', המלחמה בעזה כמעט הסתיימה".

לפי הדיווחים, חיזבאללה לא התחייב להפסיק את האש מהצד הלבנוני במקביל למעבר לשלב השלישי. בעקבות כך האמריקנים הנמיכו ציפיות והחלו לדבר על "צמצום ההסלמה".

כוחות צה"ל לוחמים בעזה. יעברו לשלב השלישי בלחימה, צילום: דובר צה"ל

באתר "לבנון 24" דווח כי חיזבאללה לא מתכוון להפחית את האש - גם אם יחל השלב השלישי של הלחימה ברצועת עזה.

לפי המקורות, התנאי של חיזבאללה ברור ותלוי בהסכמת ישראל להפסקת אש סופית ולסיום המלחמה. המקורות הבהירו גם כי "הדיבורים על הפחתת הלחימה בחזית הלבנונית הם סוג של פנטזיה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר