"סוג של פנטזיה": כך חיזבאללה השיב להצעות לצמצום ההסלמה?

השליח האמריקני הוכשטיין הציע לחזבאללה "להקפיא את החזית מול ישראל" בעקבות סיום השלב העצים בלחימה בעזה • על פי כלי תקשורת בלבנון, בחיזבאללה מתעקשים על סיום הלחימה בעזה בהסכם

עשן מעל מטולה אחרי תקיפה של חיזבאללה (ארכיו). צילום: אי.פי.אי

העיתונות הלבנונית דיווחה היום (שלישי) כי אחת ההצעות שקידם השליח האמריקני עמוס הוכשטיין בביקורו האחרון בביירות, היתה שמעבר לשלב השלישי בעזה ילווה בהקפאת החזית הלבנונית באופן סופי.

הוכשטיין טען כי "אין צורך בהמשך הפעולה של 'חזיתות התמיכה' בזמן שהמלחמה בעזה כמעט הסתיימה". לפי הדיווחים, חיזבאללה העביר תשובה לא ברורה ולא התחייב להפסיק את האש מהצד הלבנוני במקביל למעבר לשלב השלישי. בעקבות כך, האמריקנים הנמיכו צפיות והחלו לדבר על צמצום ההסלמה.

תיעוד: מחבלי חיזבאללה זוהו נכנסים למבנה צבאי של הארגון - והותקפו // צילום: דובר צה"ל

באתר החדשות "לבנון 24" דווח כי בימים האחרונים חלה ירידה במספר התקיפות של חיזבאללה, אך אין זה אומר בהכרח שארגון הטרור החליט לצמצם את ההסלמה. מקורות מסרו לאתר הלבנוני כי חיזבאללה לא מתכוון לצמצם את ההסלמה או להקפיא את החזית - גם אם יחל השלב השלישי ברצועת עזה.

לפי המקורות התנאי של חיזבאללה ברור וקשור להסכמת ישראל להפסקת אש סופית וסיום המלחמה בעזה. המקורות הבהירו גם כי "הדיבורים על הפחתת ההסלמה בחזית הלבנונית הם סוג של פנטזיה".

לעיתון הלבנוני "אל-ג'מהוריה" נודע בהקשר זה כי בכיר ביטחוני ממדינה אירופית קיים לאחרונה סדרת פגישות עם דרגים שונים בלבנון. לפי הדיווח, בפגישות עסק הבכיר במצב בדרום לבנון על רקע ההסלמה הגוברת בין ישראל לחיזבאללה, והתגברות האיומים במתקפה נרחבת של צה"ל. אותו גורם הזהיר כי "עלייה ברף ההסלמה עלולה להביא לכך שדברים יצאו משליטה, והמאמצים לפתרון מדיני יסוכלו".

נוסף על כך, באתר "אל-ג'נוביה" צוין כי הועברה אזהרה אירופית לחיזבאללה. על פי הפרסום, צרפת וארה"ב העבירו מסרים דומים לארגון הטרור באופן ישיר או עקיף. מנגד, בעיתון המקורב לחיזבאללה, "אל-אח'באר" דווח כי במהלך פגישה בין סגן ראש המודיעין הגרמני, אולי דיאל, לסגן מזכ"ל ארגון הטרור, נעים קאסם. בפרסום צוין כי הבכיר הגרמני עסק בדרכים להימנע ממלחמה כוללת בלבנון. הגרמנים אמרו כי ישראל מעוניינת להחזיר את התושבים לצפון ומאיימת במלחמה כוללת כדי להשיג את המטרה הזאת. הם העבירו מסר שכל טעות בלתי מכוונת יכולה להוביל להתפרצות של עימות כולל ושאלו מה אפשר לעשות כדי להימנע מכך.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר