איראן: "נשתמש בכל האמצעים כדי לסייע לחיזבאללה במלחמה עם ישראל"

יועץ המקורב למנהיג העליון של הרפובליקה האסלאמית איים כי ישראל מסתכנת ב"מלחמה כוללת" אם תיכנס למבצע צבאי השטח לבנון • בכיר במשמרות המהפכה: "מחכים להזדמנות לבצע מתקפה נוספת על ישראל"

עלי חמינאי. צילום: רויטרס

איומים מטהרן: יועץ בכיר של המנהיג העליון של איראן הזהיר היום (שלישי) כי אם ישראל תפתח במתקפה כוללת נגד חיזבאללה, היא תסתכן בהפעלת מלחמה אזורית שבה הרפובליקה האסלאמית ו"ציר ההתנגדות" יתמכו בארגון הטרור הלבנוני "בכל האמצעים".

כמאל חרזי, יועץ לענייני חוץ של האייתוללה עלי חמינאי, אמר ל"פייננשל טיימס" כי הרפובליקה האסלאמית "לא מעוניינת" במלחמה אזורית ודחק בארה"ב להפעיל לחץ על ישראל כדי למנוע הסלמה נוספת.

תיעוד של השיגורים מאיראן לעבר ישראל

אך כשנשאל אם איראן תתמוך צבאית בחיזבאללה, כוח הפרוקסי החשוב והחזק ביותר שלה בעולם הערבי, במקרה של סכסוך מלא, אמר חרזי: "כל העם הלבנוני, מדינות ערב וחברי ציר ההתנגדות יתמכו בלבנון נגד ישראל".

"יהיה סיכוי להרחבת המלחמה לכל האזור, שבו כל המדינות כולל איראן יתערבו", אמר בראיון. "במצב כזה, לא תהיה לנו ברירה אלא לתמוך בחיזבאללה בכל האמצעים". הוא הוסיף: "הרחבת המלחמה אינה אינטרס של אף אחד - לא איראן או ארה"ב".

בתוך כך, אתמול השמיע מפקד חיל האוויר של משמרות המהפכה, אמיר-עלי חאג'יזאדה, איום ברור כלפי ישראל ואמר כי אנשיו "מחכים להזדמנות לצאת למבצע 'הבטחת אמת 2' ולתקוף את ישראל. 


הבכיר אמר במהלך נאום למשפחות מחבלים מעזה כי אינו יודע כמה טילים תבחר לירות איראן לעבר ישראל אך אמר כי הפעם גם מטרות אמריקניות עלולות להיות חלק מיעדי התקיפה. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר