לקראת רגיעה בלבנון? המהלך של ארה"ב וצרפת

השליח האמריקני עמוס הוכשטיין צפוי להיפגש עם מקבילו בפריז בשבוע הבא • המטרה: לתאם עמדות ולגבש חזון משותף לצמצום ההסלמה בין ישראל לחיזבאללה • וגם: שיחת הטלפון בין הוכשטיין לראש ממשלת המעבר בלבנון

השליח האמריקני המיוחד עמוס הוכשטיין נפגש עם מפקד צבא לבנון ג'וזף עואן. צילום: מתוך X

העיתונות הלבנונית מדווחת כי בביירות ממתינים לביקור שיערוך השליח האמריקני עמוס הוכשטיין בפריז בשבוע הבא.

על פי הדיווחים, הוכשטיין צפוי להיפגש עם השליח הצרפתי, ז'אן-איב לה דריאן, במטרה לתאם עמדות. השניים ינסו להגיע לחזון מאוחד בנוגע למצב בדרום לבנון ולפעולה לצמצום ההסלמה.

תקיפת חוליית המחבלים במרחב חולא שבדרום לבנון // צילום: דובר צה"ל

בה בעת, העיתון הלבנוני "אל־מודון" דיווח כי מאז ביקורו האחרון של הוכשטיין בביירות חלה ירידה משמעותית בהסלמה בין ישראל לחיזבאללה. על פי הפרסום, הוכשטיין בוחן כיצד אפשר להפחית עוד יותר את ההסלמה, אם המלחמה בעזה תימשך והתמרון הקרקעי ברפיח ייארך זמן רב.

מקורות שצוטטו ב"אל־מודון" דיווחו כי לאחר שהוכשטיין נפגש עם שר הביטחון יואב גלנט, הוא התקשר לראש ממשלת המעבר בלבנון נג'יב מיקאתי. לפי הדיווח, בשיחה עם מיקאתי הוא דן עימו כיצד ניתן לצמצם את ההסלמה, וסיפר כי הדגיש בפני גלנט שאסור שהסכסוך יתרחב. לדבריו, ניתן להכיל את ההסלמה ולמנוע הידרדרות של המצב. עוד דווח כי גורמים ביטחוניים ודיפלומטיים נוספים צפויים לבקר בלבנון בתקופה הקרובה.

הרס בדרום לבנון כתוצאה מהפצצות צה"ל, צילום: איי.פי

על רקע זה, דווח בעיתונות הלבנונית כי גורמים דיפלומטיים קיימו דיונים מול נציגי חיזבאללה באשר לשאלה מה יקרה אם הפעולות הצבאיות בעזה ייפסקו ואם ארגון הטרור יהיה מוכן להפסיק בתמורה את התקיפות נגד ישראל.

לפי הדיווחים, חיזבאללה לא סיפק תשובה רשמית או סופית בנושא, אך לפי מקורות המקורבים לארגון - הוא עדיין מגדיר את התקיפות שלו בתור "חזית תמיכה". מכאן שאם רף הפעולה הצבאית ברצועת עזה תצטמצם - אז חיזבאללה לכאורה יצמצם את התקיפות נגד ישראל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר