איראן מאיימת: אם ישראל תפתח במתקפה נרחבת בלבנון - תתפתח "מלחמת השמדה"

בפוסט ברשת ה-X כתבה משלחת המדינה לאו"ם כי על אף שהיא "רואה בתעמולה הציונית לוחמה פסיכולוגית, כל האפשרויות, כולל המעורבות המלאה של כל חזיתות ההתנגדות, על השולחן" • בחמישי דווח כי ארצות הברית מקרבת נכסים צבאיים לישראל ולבנון במטרה להיערך לפינוי אמריקנים

עלי חמינאי. צילום: רויטרס

משלחת איראן לאו"ם כתבה פוסט הלילה (שבין שישי לשבת) ברשת X (לשעבר טוויטר): "אף על פי שאיראן רואה בתעמולה הציונית לוחמה פסיכולוגית, אם ישראל תצא למתקפה צבאית בקנה מידה גדול - תתפתח מלחמת השמדה. כל האפשרויות, כולל המעורבות המלאה של כל חזיתות ההתנגדות, על השולחן".

לאחר שנחיל כטב"מים חדר לישראל מלבנון: נפילה בשלומי // ללא

בצל המתיחות הגוברת בגבול עם לבנון, ארה"ב, גרמניה וירדן הוציאו הודעה הקוראת לאזרחים שלהם לצאת ממדינה בהקדם האפשרי. גם הולנד וקנדה פרסמו הודעות אזהרה מנסיעה ללבנון לאחרונה. 

בחמישי דווח ברשת NBC האמריקנית כי ארצות הברית מקרבת נכסים צבאיים לישראל ולבנון במטרה להיערך לפינוי אמריקנים במידה שהמצב יחמיר, ולצד זאת פועלת תוך תיאום עם בעלות בריתה הקרובות. הצעד נועד בנוסף גם כדי להציג כוח צבאי וליצור הרתעה מפני הסלמה אזורית.

תקיפה ישראלית בדרום לבנון (ארכיון), צילום: אי.אפ.פי

לפני כשבועיים, גורמים בממשל ביידן אמרו לרשת CBS כי הם מפרשים את התקיפות האחרונות של ישראל בשטח לבנון ובעומקה כהכנת שדה הקרב למתקפה כוללת של צה"ל. אותם גורמים מודאגים יותר ויותר מהאפשרות שישראל תפתח במלחמה נגד חיזבאללה שאינה יכולה להסתיים ללא תמיכה אמריקנית.

אמש, התרעות על חשש לחדירת כלי טיס עוין וגם על ירי רקטות וטילים הופעלו במשך דקות ארוכות בשורת יישובים בגליל העליון והמערבי, וכן באזור נהריה. בשלומי נפל כטב"מ שגרם לשריפה, בית נפגע מרסיסים. פגיעה נוספת גם במושב בצת ליד בתי מגורים, נזק קל במקום, אין נפגעים. בנוסף, מספר נפילות באזור בית הילל, בשלומי ובשניר.

רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה על שיגור נחיל כטב"מים שחדר על פי הדיווח לישראל. דובר צה"ל עדכן כ זוהו שלושה כלי טיס בלתי מאוישים שחצו משטח לבנון ונפלו במרחב הגליל המערבי. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר