"לאור ההתפתחויות באזור": גם משרד החוץ הירדני מנחה את אזרחיו - הימנעו מלהגיע ללבנון

הדובר הרשמי של המשרד, השגריר ד"ר סופיאן אלקודה, אישר כי המלצה זו באה מתוך דאגה חריפה של המשרד לביטחונם של אזרחי ירדן • בהודעה הודגש כי מדובר באשרור למה שנכתב בהודעה קודמת מ-31 באוקטובר, בנוגע לנסיעה לאזור, בהתבסס על תוכניות חירום שעליהן הכריזו הרשויות בלבנון

תקיפה ישראלית בדרום לבנון (ארכיון). צילום: אי.אפ.פי

לאחר שרק אתמול הזהירה ארה"ב את אזרחיה מנסיעה ללבנון עקב המצב הביטחוני ש"יכול להשתנות במהירות", פרסם היום (שישי) משרד החוץ הירדני אזהרה דומה לאזרחי המדינה. 

שר אלי כהן: "הסיכוי לפעולה משמעותית בצפון עולה – הקווים האדומים נחצו" (25.06.24)

"לאור ההתפתחויות המתרחשות באזור, ומתוך האינטרס של ביטחונם של אזרחים ירדנים בחו"ל, משרד החוץ והחוץ קורא לאזרחים ירדנים להימנע מנסיעה לרפובליקה האחות של לבנון בעת ​​הנוכחית", נכתב בהודעה. 

עוד הוסיפו במשרד החוץ הירדני כי הם "מאשרים את האמור בהצהרה שפרסמה ב-31 באוקטובר 2023 בנוגע לנסיעה ללבנון בהתבסס על ההכנות ותוכניות החירום שעליהן הכריזו הרשויות הרשמיות בלבנון".

הדובר הרשמי של המשרד, השגריר ד"ר סופיאן אלקודה, אישר כי המלצה זו באה מתוך דאגה חריפה של המשרד לביטחונם של אזרחי ירדן. הוא גם קרא לאזרחי ירדן בלבנון להירשם באופן מיידי באתר של שגרירות ירדן בביירות.

הלילה דיווחה רשת NBC האמריקנית כי ארצות הברית מקרבת נכסים צבאיים לישראל ולבנון במטרה להיערך לפינוי אמריקנים במידה שהמצב יחמיר, ולצד זאת פועלת תוך תיאום עם בעלות בריתה הקרובות. הצעד נועד בנוסף גם כדי להציג כוח צבאי וליצור הרתעה מפני הסלמה אזורית.

כאמור, בצל המתיחות הגוברת בגבול עם לבנון, גם משרד החוץ הגרמני הוציא ברביעי האחרון הנחיה דחופה לאזרחיו הנמצאים במדינה, בה הוא קורא להם לעזוב את ארץ הארזים בהקדם האפשרי. ההחלטה התקבלה לאור ההסלמה בצפון שמעוררת חששות כבדים לגבי התפתחות עימות צבאי נרחב גם בגרמניה. כזכור, גם הולנד וקנדה פרסמו הודעות אזהרה מנסיעה ללבנון לאחרונה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר