דיווח בריטי: "ישראל מייצרת 'אזור חיץ' ברוחב 5 קילומטרים בלבנון"

ה"פייננשל טיימס" דיווח כי צה"ל יחתר לשינוי משמעותי של תוואי השטח בדרום לבנון, באמצעות הפגזות ושימוש בזרחן לבן • גורם בממשל סיפר ל"וול סטריט ג'ורנל, כי המו"מ בין ישראל ולבנון "איננו תקוע"

הרס בדרום לבנון כתוצאה מהפצצות צה"ל. צילום: איי.פי

צה"ל יוצר "מסדרון של הרס" בדרום לבנון, כך דיווח היום (חמישי) העיתון הבריטי "פייננשל טיימס". על פי טענות העיתון, שמגיעות ממידע שאסף כלי התקשורת ממגוון מקורות, ישראל החריבה חלקים גדולים מתוך רצועה בת חמש קילומטרים מצפון לגבול עם לבנון.

"מידע שנאסף על ידי העיתון מראה כי בעוד המו"מ הדיפלומטי ממשיך, הצבא הישראלי השתמש בכוח על מנת ליצור מציאות בשטח. שימוש כמעט יומי בהפצצות, הפגזות ארטילריה, חומר הבערה הכימי זרחן לבן הפכו רצועה של חמישה קילומטרים מהקו הכחול לבלתי ניתנת למחייה", נכתב בעיתון. 

"נזק למבנים, השחתת הסביבה ונזק כלכלי הותירו רצועה של שטח במצב הדומה לזה של 'אזור חיץ' שישראל מבקשת להקים בלבנון. רק קומץ אזרחים נותרו. רוב המבנים ריקים, רבים הושמדו לגמרי", נכתב בעיתון. 

הרס מתקיפות צה"ל בדרום לבנון

בדיווח אחר, העיתון האמריקני "וול סטריט ג'ורנל" טוען מפי מקור בממשל האמריקני כי המשא ומתן בין ישראל ולבנון, בתיווך אמריקני, לא נעצר וממשיך בימים אלו. 

על פי טענות העיתון ארצות הברית מציעה נסיגה של חיזבאללה לעומק של 7 קילומטרים לתוך שטח לבנון, כניסה של צבא לבנון לשטחים בהם החזיקה חיזבאללה והרחבה של כוח האו"ם שאמון על שמירת השקט באזור. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר