העיתון המקורב לחיזבאללה: נסראללה לא מעוניין במלחמה כוללת

במאמר של העורך הראשי, נכתב כי מתחילת המלחמה בעזה, הארגון לא התכוון להגיע לעימות נרחב והסתפק בתמיכה בחמאס

נסראללה משגר איום לקפריסין: אם תעזור לישראל - תותקף בידי ארגון הטרור

עורך העיתון הלבנוני "אל־אחבאר" פרסם הבוקר (חמישי) מאמר, שבו הדגיש כי חיזבאללה לא מעוניין במלחמה כוללת. העורך איברהים אל־אמין, המקורב למזכ"ל ארגון הטרור חסן נסראללה, כתב כי מההתחלה לא היתה כוונה כזאת.

על פי העורך, חיזבאללה "לא אמר שהוא מעוניין במלחמה רחבה וגם לא מתבייש להכריז על כך. הוא לא מתעניין בפרשנויות של חלק מהאנשים, שלפיהם זאת עמדה שמעידה על חולשה אלא מתכוון למה שהוא אומר".

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, צילום: מתוך הטלוויזיה הלבנונית

בהקשר זה, אל-אמין ציין כי בתחילת מלחמה התקיים דיון בצמרת חיזבאללה, בצמרת הציר הפרו-איראני ומול חמאס והג'יהאד האסלאמי. לטענתו, "כולם הסכימו על כך שהאופציה של מלחמה כוללת לא תואיל באותו רגע. הערכה זו עדיין תקפה, שכן חיזבאללה שואף בכל האמצעים למנוע את ההתרחשות שלה".

 

במאמר נכתב כי חיזבאללה בלבנון "הוא מי שהתחיל את האש והכריז באופן ברור מהיום הראשון שהוא פתח בחזית תמיכה כדי להקל על עזה ולסבך את המשימה של הצבא הישראלי ברצועה". כמו כן, אל-אמין טען כי ישראל נאלצה לקבל עליה את המציאות "למרות טעויות רבות של ממשלתה - ביניהן ההחלטה על פינוי בצפון".

"התחילו את האש", מחבלי חיזבאללה מסתננים בצמחייה סמוך לגבול ויורים לישראל, צילום: ללא

העורך הוסיף כי עם הסלמת המתיחות בחזית הלבנונית, ישראל ניסתה להרתיע את חיזבאללה, אך הארגון "הגיב במהירות והחזיר אותה למשמעת". לטענתו, ישראל כפופה לחלוטין לכללים שקבע חיזבאללה מהיום הראשון.

מעבר לכך, נכתב כי "אמנם יש בישראלי קולות בצבא, במערכת הביטחונית ובהנהגה הפוליטית שדורשים מערכה צבאית קשה נגד חיזבאללה, שתוביל לתוצאות ארוכות טווח. אולם מנגד, יש קולות במערכת קבלת ההחלטות שמזהירים מפני כל צעד בלתי מחושב, שכן מי שרוצה להיכנס למלחמה גדולה עם לבנון - עליו להיות נכון לחזית שאינה דומה לחזית בעזה".

בלבנון מזהירים מצעד בלתי מחושב, הריסות בסג'עייה, צילום: אי.אף.פי

לבסוף, אל-אמין הזהיר כי אין מה שירתיע את ישראל מטעויות שיובילו לכך שהעניינים יפנו לעימות כולל, אבל מה שהיה בשבועות האחרונים לא מעיד שהדברים יצאו משליטה. הוא סיכם כי המסרים של חיזבאללה לישראל ולבעלי בריתה "יותר ממספיקים כדי לגרום להם להרגיש שהמוכנות למלחמה איננה סיסמה, אלא תוכנית מוכנה, שניתן להפעיל בעת הצורך".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר