דיווח ערבי: המגעים לעסקת חטופים עשויים להתחדש בשבוע הבא

"אל-אחבאר": לחצים על בכירים מצרים וקטארים לקבלת המתווה להפסקת אש שהציג ביידן • גורם מצרי המעורה במשא ומתן אמר שבשבוע הבא עשויות להתקיים פגישות בקהיר או בדוחא - אם תהיה פריצת דרך שניתן להתבסס עליה • באשר לתוכניות היום שאחרי, לטענתו יש חזית סירוב ערבית "מאוחדת" בכל הנוגע למשלוח כוחות לעזה

פעילות צה"ל בעזה. צילום: דובר צה"ל

העיתון "אל-אחבאר" דיווח הבוקר (חמישי) ממקורותיו כי לפני פגישותיו של שר הביטחון יואב גלנט בוושינגטון, התקיימו מגעים עם בכירים מצרים וקטארים כדי ללחוץ לקבלת המתווה להפסקת אש שהציג ביידן בנאומו.

ביידן מפציר בישראל להסכים לעיסקת חטופים: "אני קורא להנהגה בישראל לעמוד מאחורי העסקה הזו" (31.05.24) // ערוץ היוטיוב של הבית הלבן

על רקע זה, גורם מצרי המעורה במשא ומתן אמר שבשבוע הבא עשויות להתקיים פגישות בקהיר או בדוחא - אם תהיה פריצת דרך שניתן להתבסס עליה.

הגורם המצרי הוסיף כי לאור הפער הגדול בין ישראל לחמאס, כל פגישה שתתקיים במצב הנוכחי תהיה כאילו לא התרחשה פגישה כלל. לדבריו, אין לישראל רצון לסיים את המלחמה.

רצועת עזה, צילום: אי.פי

באשר לתוכניות היום שאחרי, הגורם המצרי דיבר על חזית סירוב ערבית "מאוחדת" בכל הנוגע למשלוח כוחות לעזה - אפילו אם באופן זמני. הוא טען כי התקדמות להצעה הזאת תהיה הרת אסון. בהקשר זה נציין כי אתמול שר החוץ הירדני הצהיר פומבית שרבת עמון מתנגדת לתוכנית כזאת.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר