רוחות המלחמה בצפון: גרמניה והולנד פרסמו אזהרת מסע ללבנון; נתניהו: "ננצח גם בזירה הזאת"

בהודעה הרשמית שפורסמה, הדגיש משרד החוץ בברלין כי המצב בגבול הינו "מתוח ביותר", וכי קיים סיכון ממשי להידרדרות מהירה של המצב הביטחוני • גורם המעורה בפגישותיו של גלנט בארה"ב אמר ל"ישראל היום" כי "יש קשר ישיר בין אספקת החימושים לפתרון בצפון - חיזבאללה עוקב אחרי כל צעד בעניין" • גם הרמטכ"ל הגיע לתרגילי היערכות בגבול הצפוני

הרמטכ"ל בהיערכות בצפון. צילום: דובר צה"ל

נערכים למלחמה בצפון: ראש הממשלה נתניהו פגש אתמול (שלישי) את לוחמי ומפקדי עוצבת ״חוד החנית״ (חטיבה 55), בעיצומו של תרגיל חטיבתי במתווה צפוני שמתקיים בגליל. התרגיל מהווה חלק מסדרת תרגילים שמבצעים חטיבות רבות בצה״ל להגברת כשירות ותיקוף התכניות למתקפה בלבנון.

נתניהו אמר בתום הביקור: ‏״אני פה עם חטיבה 55, חטיבת ״חוד החנית". תרגיל חטיבתי מאוד מרשים, ביכולות, בהתגייסות, בהתייצבות, בכושר הביצוע. כושר ביצוע גדול מאוד של החיילים והמפקדים שבאים מכל חלקי הארץ, מכל חלקי החברה הישראלית. הם נחושים ודבקים במשימה - להגן על המדינה ולהשיג ניצחון, לא פחות מזה״.

נתניהו בגבול הצפון: "גם כאן נשיג ניצחון, לא פחות מזה" // רועי אברהם / לע״מ, סאונד: יחזקאל קנדיל / לע״מ

הרמטכ״ל, רב-אלוף הרצי הלוי, ביקר היום (ד׳) בתרגיל החטיבתי של חטיבת המילואים 55 בגבול הצפון, עם מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין, מפקד המרכז הלאומי לאימונים ביבשה, תת-אלוף קובי הלר, מפקד חטיבה 55, אלוף-משנה עודד זימן ומפקדים נוספים. התרגיל החטיבתי התקיים בשיתוף פעולה רב זרועי, במהלכו תרגלו לוחמי צוות הקרב החטיבתי תרחישי קיצון, לחימה בשטח סבוך והררי, הפעלת אש ולחימה בשטח בנוי, כחלק מהגברת המוכנות לצפון.

הרמטכ"ל בהיערכות בצפון, צילום: דובר צה"ל

במהלך פגישותיו של גלנט בארה"ב התקיים גם שיח משמעותי על לבנון והצדדים הגיעו להבנות ברורות על הקו בו ילכו כדי לנסות ולהגיע להסדר. גורם המעורה בפגישות שהתקיימו אמר ל"ישראל היום" כי "יש קשר ישיר בין אספקת החימושים לפתרון בצפון - חיזבאללה עוקב אחרי כל צעד בעניין". דברים דומים אמר נתניהו לאמריקנים בשיחות איתם. הוסכם ולא בפעם הראשונה כי יהיה ניסיון לנצל את המעבר לשלב ג׳ ברצועת עזה כדי להוביל לפתרון גם מול חיזבאללה.

גלנט בפגישה עם מזכיר ההגנה האמריקני, צילום: אלעד מלכה

היערכות בינלאומית למערכה נרחבת

בצל המתיחות הגוברת בגבול עם לבנון, משרד החוץ הגרמני הוציא היום (רביעי) הנחיה דחופה לאזרחיו הנמצאים במדינה, בה הוא קורא להם לעזוב את ארץ הארזים בהקדם האפשרי. ההחלטה התקבלה לאור ההסלמה בצפון שמעוררת חששות כבדים לגבי התפתחות עימות צבאי נרחב גם בגרמניה.

בהודעה הרשמית שפורסמה, הדגיש משרד החוץ כי המצב בגבול הינו "מתוח ביותר", וכי קיים סיכון ממשי להידרדרות מהירה של המצב הביטחוני. לאור זאת, הוחמרה אזהרת המסע ללבנון, והיא כוללת כעת קריאה מפורשת לאזרחים גרמנים לצאת מהמדינה במהירות.

תרגיל הגברת מוכנות בגבול לבנון, צילום: דובר צה"ל

גורמים רשמיים בברלין מדגישים כי ההחלטה להחריף את אזהרת המסע ולהורות על פינוי אזרחים לא התקבלה בקלות ראש, אלא לאחר הערכת מצב מעמיקה והתייעצויות עם גורמי מודיעין וביטחון. הם מציינים כי בטיחותם של האזרחים הגרמנים עומדת בראש סדר העדיפויות, ומשום כך נקטו בצעד זה.

משרד החוץ הגרמני קורא לאזרחיו לגלות אחריות ולפעול בהתאם להנחיות, תוך שהוא מדגיש כי יכולתה של גרמניה לסייע לאזרחיה בלבנון עלולה להיות מוגבלת במקרה של הסלמה נוספת במצב. הרשויות הגרמניות ממשיכות לעקוב אחר ההתפתחויות באזור בדריכות, ומוכנות לעדכן את הנחיותיהן בהתאם לצורך. 

גם משרד החוץ ההולנדי הוציא היום הודעה דומה ובה אזהרה לאזרחיו בנוגע למצב בלבנון. בהודעה, חוזר המשרד על קריאתו הדחופה לאזרחים ההולנדים להימנע מנסיעות ללבנון. ההנחייה מכוונת לא רק למי ששוקל לנסוע ללבנון, אלא גם לאזרחים ההולנדים הנמצאים כבר בשטח המדינה: "עזבו את המדינה כעת, כל עוד קיימות טיסות מסחריות".

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר