סיכול טרור בלב הממלכה: מצבור עצום של חומרי נפץ נמצא בבירת ירדן

השלטונות הירדניים חשפו אמצעי לחימה בחנות במרכז עמאן, באזור בו מתגוררים עשרות אלפי תושבים • בשנים האחרונות ירדן מתמודדת עם הברחות אמצעי לחימה ונשק שמובילות קבוצות פרו-איראניות, בגבול עם עיראק

חיילים ירדנים בעמאן. צילום: רויטרס

אמצעי לחימה מסוכנים בלב בירת ירדן: שלטונות הממלכה חשפו אמש (שני) כי איתרו חומרי נפץ מסוכנים בחנות ברבת עמון, ולאחר מכן ביצעו פיצוץ מבוקר שלהם.

הגילוי הגיע יומיים בלבד אחרי גילוי של חומרי נפץ בבית באזור מארכא בבירה. מדובר בחלק מחקירה של פרשה גדולה יותר סביב הקבוצה, שאחסנה את חומרי הנפץ בשני מקומות שונים ומבלי שפורסמו עדיין פרטים לגבי המעורבים.

על פי הודעה של השלטונות הירדניים, חקירה שהחלה בעניין בית באזור מארכא הדרומי - הוביל לגילוי בחנות הממוקמת באזור אבו עלנדא. על רקע זה, דווח אמש על כוננות וכוחות הביטחון סגרו רחובות באזור לתנועה. "צוותים מחיל ההנדסה ומנגנוני הביטחון פיקחו על פיצוץ (מבוקר) של חומרי הנפץ, שאוחסנו בחנות באופן מקצועי ביותר וללא נפגעים או נזק משמעותיים", נמסר בהודעת השלטונות.

שני האזורים שבהם נמצאו חומרי הנפץ נחשבים לצפופי אוכלוסין. ברשת CNN ציינו כי באזור מארכה בלבד חיים 148 אלף תושבים ובסביבת הרחוב, שבו נמצאת החנות חיים 296 אלף תושבים.

בשנים האחרונות ירדן מתמודדת עם הברחות אמצעי לחימה ונשק שמובילות קבוצות פרו-איראניות, בגבול עם עיראק. חלק מהחומרים בכל זאת חודרים לממלכה ומשם מוברחים בדרכים שונות לארגוני טרור פלשתיניים ביהודה ושומרון.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר