פלשתינים עוזבים את רפיח לאחר תחילת המבצע || רשתות ערביות

הערכה: כ-200 אלף פלשתינים עזבו את רצועת עזה

על פי העיתון הסעודי "אל-מג'לה", עזתים רבים העדיפו לעזוב כי אין להם בתים לחזור אליהם • מאז מאי מעבר רפיח נותר סגור אחרי שישראל השתלטה עליו

[object Object]

המגזין הסעודי "אל-מג'לה" דיווח היום (שני) כי מספר הפלשתינים שעזבו את רצועת עזה מוערך על ידי גורמים שונים בסביבות ה-200 אלף איש.

פליטים פלשתינים בעזה, ארכיון, צילום: איי.אף.פי

באפריל האחרון העריך השגריר הפלשתיני בקהיר את מספר העוזבים את רצועת עזה בטווח של בין 80 ל-100 אלף. ואולם, ב-7 במאי צה"ל השתלט על מעבר רפיח ומאז הוא נותר סגור.

הסיבה לכך שהמעבר נותר סגור היא שמצרים מתנגדת לשליטה ישראלית עליו, כפי שציין היום גורם בקהיר. בשבועות שקדמו לתמרון ברפיח, פוזרו עלונים, שקראו לפלשתינים שהתפנו לאזור העיר, לנוע לאזורים הומניטאריים במואסי ובחאן יונס.

פליטים בדרום הרצועה, צילום: אי.אף.פי

בכתבה ב"אל-מג'לה" נכתב כי כבר מהימים הראשונים ישראל ניצלה את כוחה הצבאי והרסה מבנים רבים. עוד דווח כי נהרסו תשתיות מים, חשמל, דלק ומזון. במגזין צוין כי עזה הופכת כך למקום שאינו ראוי למגורים, מה שדחף עזתים רבים לעזוב אותה.

בהקשר זה, "אל-מג'לה" דיווחו כי לפלשתינים רבים אין בית לחזור אליו אחרי המלחמה. במגזין הוסיפו כי "הרעיון של 'היום שאחרי המלחמה' מתעתע. מה יישאר לפלשתינים אחרי המלחמה הזאת, אפילו אם ישראל תיסוג לגמרי או באופן חלקי מרצועת עזה? הפלשתינים יגלו ביום שאחרי שרצועת עזה הפך לעיי חורבות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו