מזג אוויר קטלני בסעודיה: 1,301 עולי רגל מתו במכה

שר הבריאות הסעודי: ל־83% מעולי הרגל לא היה רישיון לבצע עלייה • "הם הלכו מרחקים ארוכים תחת השמש, וביניהם היו מבוגרים ובעלי מחלות כרוניות" • שר העלייה לרגל בממלכה: מספר העולים השנה הגיע ל-1.8 מיליון, שהגיעו מיותר מ-200 מדינות

מתפללים עולים למכה עם מטריות כהגנה מפני החום הכבד . צילום: איי.פי

על רקע החום הכבד בממלכה, שר הבריאות הסעודי, פהד אל-ג'לג'ל, הודה הערב (ראשון) כי מספר עולי הרגל שמצאו את מותם במכה השנה - הגיע ל-1,301.

השר הסעודי מסר לתקשורת במדינה כי רוב המתים עלו לרגל ללא רישיון מתאים. הוא הוסיף כי מערך הבריאות המקומי טיפל ביותר מ-465 אלף איש, ביניהם 141 אלף שעלו לרגל ללא רישיון. מדובר בשירותי בריאות בחינם, שכללו בדיקות עוד לפני הגעת העולים לסעודיה וגם בשטח עצמו. בין היתר, ניתנו חיסונים ובדיקות לגילוי מוקדם של מחלות.

טקס החאג' במכה, צילום: רויטרס

השר אל-ג'לג'ל ציין כי למרות הטמפרטורות הגבוהות השנה במקומות הקדושים לאסלאם, מצבם של יתר עולי הרגל תקין. "מספר המתים הגיע ל-1,301, ול-83% מהם לא היה רישיון עלייה לרגל. הם הלכו מרחקים ארוכים תחת השמש ללא מחסה ומנוחה. יש ביניהם גם אזרחים מבוגרים ובעלי מחלות כרוניות", הבהיר.

בהמשך לכך, הוא התעקש כי גורמי הבריאות ניהלו מאמצים גדולים בסיווג הסכנות שמציב החום הכבד. כמו כן, הוא ציין כי נדרש זמן לזהות את עולי הרגל שמתו, בהתחשב בכך שרבים מהם לא נשאו כל מידע או תעודות זהות. כפי שדווח בימים האחרונים, מאות מהקורבנות הם אזרחי מצרים. על כן, לדברי השר, ננקטו הליכים כדי לקבור אותם במכה תוך הנפקת תעודות פטירה.

מתפלל במכה תחת החום הכבד, השנה, צילום: איי.אף.פי

במקביל, שר העלייה לרגל בסעודיה, תאופיק א־רביעה, הודיע מוקדם יותר כי מספר העולים הכולל השנה הגיע ל-1.8 מיליון, שהגיעו מיותר מ-200 מדינות.

עונת החאג' על המוסלמים לבצע את אחת מחמשת המצוות המרכזיות באסלאם, שמחייבת את המאמין לעלות למכה פעם אחת בחיים ולהשתתף בטקסים מסורתיים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר