צרות ב"פאליווד"? השחקן העזתי מואשם בגניבת מאות אלפי שקלים מכספי תרומות

סלאח ג'עפרווי, המוכר בכינוי "מר פאפו", זינק לתודעה כשהעלה סרטוני תעמולה בהם הוא נראה מפוחד ופצוע לאחר פלישת צה"ל לרצועה • כעת גולשים ברשתות החברתיות מאשימים אותו בשחיתות ורמאות

סלאח עלי ג'עפרווי מתחזה לפצוע. צילום: ללא

השחקן של "פאליווד" מואשם בצבירת הון עתק: אחד הפלשתינים המוכרים ביותר ברצועת עזה, "מר פאפו" (סלאח עלי ג'עפרווי), מותקף בימים האחרונים דווקא מבית.

מתחילת המלחמה נגד חמאס בעזה, "מר פאפו" בן ה-25 הופיע באינספור סרטונים ברשתות החברתיות. הוא הספיק לשמש בתפקידים שונים ומגוונים: מחבל בחמאס, עיתונאי שטח, שחקן סנוקר, אב לילד פצוע, מטופל בבית חולים שיפא', עקור בחאן יונס ועוד. בשלב מסוים, הוא זכה אפילו למחווה במערכון ב"ארץ נהדרת".

כעת, כאמור, הוא עורר את זעמם של העזתים. פלשתינים ברצועת עזה מאשימים כי "היום יודעים מי היה גיבור ומי היה גנב. איפה ה-630 אלף שקל שגנבת יה סאלח?". לצידו של "מר פאפו", אגב, מואשם בקבלת הכסף גם העיתונאי הפלשתיני מועתז עזאיזה, שעזב במהלך החודשים האחרונים את רצועת עזה לקטאר, ומשם נסע לארה"ב.

מוסטפה עספור, בלוגר וצייצן עם אלפי עוקבים ברשת החברתית איקס, תקף את התועמלן וכתב: "גנב התרומות, סלאח אל ג'עפרווי. סלאח השתמש בעבודתו העיתונאית וניצל את הסבל של עמנו בעזה על מנת לגנוב תרומות. כלומר, זה נורמלי עבורו לשכנע אנשים שהוא פצוע, אבל אין עליו שריטה. קל לו מאוד לשכנע אנשים שהוא מלאך ועיתונאי, ואז לבזוז כסף".

גולש אחר ציין: "אנשים שואלים אותי למה אני תוקף את ג'פראווי. אחות בבית חולים סיפרה לי שסלאח נהג לבקר בקביעות ולצלם סרטונים במטרה להשיג סימפטיה ורחמים, זאת למרות שהפציעות שלו היו קלות מאוד ובכלל לא דרשו שום סוג של טיפול רפואי". אל ג'עפרווי לא הגיב ישירות להאשמות אך אתמול העלה לרשת החברתית איקס סרטון בו הוא נראה מחלק תרומות לתושבי מאהלי המפונים בדרום הרצועה. הסרטון זכה לעשרות אלפי צפיות ואלפי תגובות.

מנגד, היו מי שטענו כי "כולם גנבו והתפרסמו במהלך המלחמה", אבל יש לאנשים בעיה עם "מר פאפו" רק מכיוון שהוא תומך ב"התנגדות", כלומר בארגון הטרור חמאס. אחרים האשימו כי מי שטוען טענות כאלה קשורים לארגון הפת"ח.

מתחילת המלחמה, פלשתינים רבים בעזה זכו לבולטות ברשתות החברתיות. חלקם השתמשו במעמד החדש כדי לגייס כסף רב לעצמם ולטובת בני משפחתם, כדי לברוח מרצועת עזה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר