המפלגה הנוצרית בלבנון נגד חיזבאללה: "גורר את כל המדינה לפי האינטרס האיראני"

מנהיג מפלגת הכוחות הלבנוניים סמיר ג'עג'ע תקף את ארגון הטרור • "להערכתי הדברים הולכים לעבר אסון גדול יותר" • "אם המצב יימשך, הרי שאנחנו ניצבים מול מלחמת התשה"

תקיפה ישראלית בדרום לבנון. צילום: אי.אפ.פי

מנהיג מפלגת הכוחות הלבנוניים, סמיר ג'עג'ע, תקף הבוקר (ראשון) בראיון לעיתונות הערבית את חיזבאללה והזהיר כי ארגון הטרור ואיראן מובילים את לבנון לעבר "מקומות מסוכנים".

מטוסי קרב תקפו לאורך היום שורת מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון // דובר צה"ל

"העם הלבנוני נמצא באסון", אמר ג'עג'ע, אחד מהקולות הבולטים נגד חיזבאללה במדינה, "להערכתי הדברים הולכים לעבר אסון גדול יותר. המצב בדרום לבנון הולך לכיוון של התפוצצות נוספת. הממשלה נעדרת בכל הנוגע להסלמה, לפעולות ולמסרים דיפלומטיים ומדינאים, כאילו אין ממשלה בלבנון. למרבה הצער, יש מי שלוקח את לבנון לעבר הלא נודע. הציר (של חיזבאללה) מכשיל בחירות לנשיאות מזה שנתיים, מפני שסדרי העדיפויות במקום אחר".

בראיון לעיתון "א-שרק אל-אווסט" אמר ג'עג'ע: "המצב בדרום לבנון נמצא על סף הסלמה גדולה יותר ממה שאנחנו רואים. המלחמה בדרום לבנון לא תהיה תלויה רק בעזה, אלא גם בסוריה, בעיראק ובתימן. התלות הזאת מציבה את המדינה במקום מסוכן. אם המצב יימשך, הרי שאנחנו ניצבים מול מלחמת התשה שתגבה קורבנות ומחיר כלכלי מלבנון".

"יש מי שלוקח את לבנון לעבר הלא נודע". חיזבאללה, צילום: אי.פי

לדברי הפולטיקאי הלבנוני, העומד בראש המפלגה הנוצרית הגדולה בפרלמנט, "אם תהיה הסלמה גדולה יותר, אז אללה יודע איפה נהיה ומה יקרה ומה יהיו האבידות". עוד אמר: "אני מבין שהאיראנים עושים מה שהכי טוב לאינטרס שלהם - וזה דבר טבעי. אבל יש קבוצה לבנונית (חיזבאללה) שגוררת את כל לבנון לפי האינטרס האיראני, וזה דבר בלתי מתקבל על הדעת".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר