"פאפוס קרובה יותר מאילת": הצעד של קפריסין בעקבות האיום של חיזבאללה

בעיתון "אל-אחבאר" שמקורב לארגון הטרור פרסמו תמונה שאומדת את המרחקים מלבנון לישראל ולקפריסין • בנאום איים נסראללה שאם ישראל תשתמש בבסיסים או בשדות התעופה של מדינת האי, היא תותקף • הערוץ "אל-ג'דיד" דיווח כי קפריסין השעתה את מתן הוויזות לאזרחי לבנון

נסראללה משגר איום לקפריסין: אם תעזור לישראל - תותקף בידי ארגון הטרור

יום לאחר שמזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה איים על קפריסין, בעיתון הלבנוני המקורב לארגון הטרור פרסמו מסר נוסף נגד מדינת האי הים תיכונית. בעיתון "אל-אחבאר" הופיעה מפה של מזרח הים התיכון, שבה מופיעות ישראל, לבנון וקפריסין. היא כללה בין היתר את הכיתוב: "פאפוס קרובה יותר מאילת". ב"אל-אחבאר" גם הדגישו שלבנון נמצאת במרחק 330 ק"מ מהעיר הקפריסאית לעומת 470 ק"מ מול העיר הכי דרומית בישראל, אילת.

אתמול (רביעי) נאם נסראללה לזכר מותו של המפקד הבכיר בארגונו, סאמי עבדאללה טאלב, שחוסל על ידי ישראל לפני כשבוע. במהלך הנאום הוא איים על קפריסין, שאם ישראל תשתמש בבסיסים או בשדות תעופה שלה, חיזבאללה יתקוף אותה. בעקבות כך, נשיא קפריסין ניקוס כריסטודולידיס, פרסם הצהרה לתקשורת, שבה הדגיש כי לדבריו של נסראללה "לא משקפים את המציאות". הוא גם ציין שאינם חלק מהעימות וקפריסין פועלת מול ממשלות איראן ולבנון.

כרזת איום על קפריסין, בעקבות תמיכתה בישראל, כפי שפורסמה בעיתון הלבנוני אל-אחבאר, צילום: ללא

על רקע הדברים, בעיתון "אל-אחבאר" דיווחו כי בכירים קפריסאים ניהלו שיחות מאז אתמול בערב עם עמיתיהם הלבנונים. על פי הדיווח, דובר על ביקור של בכיר קפריסאי בלבנון שאמור להתקיים היום, שבמהלכו הוא ייפגש עם בכירים בשלטון ובצבא של המדינה. מעבר לכך, הערוץ הלבנוני "אל-ג'דיד" דיווח כי קפריסין הקפיאה את מתן הוויזות ללבנונים בשגרירות שלה בלבנון. מנגד, סגן יו"ר הפרלמנט הלבנוני טען כי הדיווח אינו נכון, והעיכוב הוא רק ליום אחד מסיבות מנהלתיות.

כדי לסתור את דבריו של נשיא קפריסין, ב"אל-אחבאר" הרחיבו לגבי התרגילים הצבאיים שצה"ל קיים בלבנון בשנים האחרונות. כמו כן, בעיתון המקורב לחיזבאללה טענו כי בקפריסין יש ישראלים רבים שנמצאים באי למטרות עבודה. נציין כי ללבנון ולקפריסין יש מחלוקת משלהן סביב שרטוט הגבול הימי, בדומה לזו שהיתה בין לבנון לישראל לפני כשנה וחצי, ובמסגרתה נחתם הסכם הגבול הימי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר