זעם בלבנון: "הפכנו לבני ערובה של חיזבאללה ואיראן"

ראש מפלגת הפלנגות הנוצרית בלבנון תקף את ה"ההרפתקה של חיזבאללה בדרום לבנון" • עוד התריע והזהיר מפני מלחמה בין ישראל לבין שכנתה מצפון • "אנחנו משלמים את המחיר של שליטת איראן בלבנון דרך חיזבאללה", הוסיף

נסראללה. צילום: רשתות ערביות

ביקורת בביירות נגד נסראללה ואיראן: ראש מפלגת הפלנגות הנוצרית בלבנון סאמי ג'ומייל הזהיר אמש (שלישי) בראיון לערוץ "אל-ערביה" מ"ההרפתקה של חיזבאללה בדרום לבנון".

"זה עלול לעלות ללבנון במחיר יקר מאוד", אמר ג'ומייל שמשתייך למחנה המתנגד לחיזבאללה, "מאז 8 באוקטובר אנחנו מזהירים שההרפתקה הזאת עלולה להביא צרות ללבנון ולאורך כל הגבולות".

סמי ג'ומייל משמאל. רשת אל-ערביה, צילום: רשת אל-ערביה

הוא הביע את צערו על כך שחיזבאללה "ממשיך בהרפתקה ומהמר שהמלחמה לא תתרחב. כל יום בחיזבאללה אומרים שהם לא רוצים שהמלחמה תתרחב והם בטוחים שהישראלים לא רוצים את זה גם. חיזבאללה משחק באש ומהמר על דבר שעלול להיות בעל השפעת שלילית עליו ועל כל הלבנונים".

מנהיג המפלגה הנוצרית התריע: "אנחנו אומרים מהיום הראשון ששני הצדדים - כלומר ישראל וחיזבאללה - לא רוצים הסלמה בדרום לבנון. אבל כאשר שתי הקבוצות משחקות באש - אז כל טעות בהערכה עלולה להיגרר למלחמה פתוחה, וזה מה שאנחנו מזהירים ממנו. המשחק באש עלול לשרוף את לבנון".

תקיפה בדרום לבנון, צילום: איי.פי

הוא הפנה ביקורת חריפה נגד טהרן: "התרחיש הטוב ביותר עבור איראן זה שהמלחמה תסתיים כפי שהיא, והמערכת האיראנית תישאר מפוזרת באזור והיא תמשיך לשלוט בלבנון, בעיראק, בסוריה ובתימן כפי שהיא עושה היום".

צופים בנאום של נסראללה בביירות, צילום: אי.פי.איי

על ביקורו של מ"מ שר החוץ האיראני עלי באקרי כני - אמר ג'ומייל כי "השר האיראני רצה להדגיש שלבנון שייכת לציר האיראני. לכן הוא הודיע על העמדות (שלו) מביירות כדי להדגיש שהיא אחת הבירות ששייכות לאיראן. הלבנונים דוחים את זה. אנחנו מזהירים שלבנון היא בת ערובה בידי חיזבאללה ואנחנו משלמים את המחיר של שליטת איראן בלבנון דרך חיזבאללה. זה יגרור את לבנון למלחמה שבה היא תשלם את המחיר במקום איראן".

הפוליטיקאי הלבנוני ציין כי "אם איראן רוצה מלחמה ולשחק תפקיד באזור אז שתשלם את המחיר עם אנשיה ולא עם הלבנונים - בין אם האזרחים ובין אם אלה שקשורים לחיזבאללה. תנו לאיראן לשלם את המחיר ולא ללבנון".

בתוך כך, הפובליצסט הלבנוני טוני עיסא מהעיתון "אל-ג'מהוריה" טען כי להסלמה הנוכחית יש שתי סיבות: "לאיראן אין אינטרס להפסיק את העימות בדרום לבנון ולהשאיר את חמאס לבד וחלש להתמודד עם ישראל. שנית, חיזבאללה רוצה להעלות את הרף למקסימום בתור הכנה לכל הליך משא ומתן שההתפתחויות בעזה עשויים להוביל אליו".

ביידן, אמש. "האיראנים חוששים מהתוכנית שלו". , צילום: איי.פי

"האיראנים חוששים מהרקע של תוכנית ביידן. לדעתם הוא שואף להשיג הישג במזרח התיכון שיועיל לו בבחירות לנשיאות בעוד כמה חודשים. לכן הוא הציג את היוזמה לגבי עזה והוציא לאור את המסלול לנורמליזציה ערבית-ישראלית (כלומר עם סעודיה)", הוסיף הכותב הלבנוני.

עיתונאית בביירות הוסיפה כי "מה שקורה בגבול ישראל-לבנון נראה עכשיו כמו מאמץ לעצב את המציאות שאחרי עזה לאורך הגבול. הן חיזבאללה והן ישראל עושים שרירים כדי לשפר את המעמד שלהם במשא ומתן העתידי. זה לא אומר שהסלמה לא תתרחש - להיפך - סביר מאוד שתהיה הסלמה מוגבלת וחיזבאללה משתמש בנשק מתקדם יותר לאחרונה במאמץ לחזק את כוח ההרתעה שלו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר