ממרוקו ועד לבנון: כך הגיבו בעיתונות הערבית למותו של דוד לוי

במזרח התיכון הדגישו את מוצאו המרוקני של שר החוץ לשעבר, ואת יריבותו הפוליטית עם ראש הממשלה בנימין נתניהו • "היה אחד המגינים החריפים על הסוגיה ועל הזכויות של היהודים הישראלים, שמוצאם ממרוקו ומצפון אפריקה", נכתב באחד האתרים

דוד לוי. צילום: גיל-אליהו-ג'יני

שר החוץ לשעבר דוד לוי נפטר אתמול (ראשון) בגיל 86 אחרי שסבל מדלקת ריאות ואי ספיקת לב. מותו של לוי, שעלה ממרוקו והיה מבכירי הליכוד, עורר סקרנות רבה בעולם הערבי בשל תולדות חייו.

"ממוצא מרוקני... מותו של שר החוץ הישראלי לשעבר", נכתב בכותרת הראשית באתר חדשות במרוקו. "מת היום הפוליטיקאי הישראלי הבולט דוד לוי, שמילא תפקידים רבים בממשלות ישראל הקודמות - כולל שר החוץ וסגן ראש הממשלה". עוד צוין בהבלטה כי לוי היה "בן רבאט", שהיה "אחד המגינים החריפים על הסוגיה ועל הזכויות של היהודים הישראלים, שמוצאם ממרוקו ומצפון אפריקה - אשר היו נתונים לגזענות ולאפליה במדינת ישראל בשנים הראשונות להקמתה".

ידיעה על מותו של דוד לוי באתר חדשות מרוקאי. מדגישים את המוצא, צילום: ללא

כמו כן, סעודי פרו-ישראלי התייחס לפטירתו של השר הישראלי: "דוד לוי נולד במרוקו ועלה לישראל בגיל 20, הוא פילס דרכו בימים בהם היה חייב לפרוץ כמה תקרות זכוכית יחד, כמי שבא מהפריפריה החברתית והפוליטית. כיהן כשר בממשלות ישראל. פעילותו הציבורית הייתה עם חמלה גדולה וחתירה לזכויות חברתיות עבור כולם".

גם באתר הסעודי "אילאף", הפועל מבריטניה, דווח על פטירתו של "השר הישראלי שנשא את יהודי מרוקו בליבו". שם צוין כי הוא "החל את חייו בתור חקלאי וקוטף כותנה והביא לעולם 12 ילדים".

ידיעה על מותו של דוד לוי בעיתון הלבנוני א-נאהר. "מילא מספר תפקידים פוליטיים רגישים",

"היה יריב של נתניהו... מותו של השר הישראלי לשעבר דוד לוי", נכתב בידיעה בנושא ברשת "סקיי ניוז" בערבית הפועלת מאיחוד האמירויות. "לוי נולד במרוקו בשנת 1937 והגיע לישראל ב-1959. הוא ביסס את נוכחותו בחיים הפוליטיים במדינה כבכיר באיגוד עובדים. היה חבר כנסת משנת 1969 ושמר על מושבו בפרלמנט במשך 36 שנה. לוי הגן על היהודים מצפון אפריקה. הוא היה מתחרה של בנימין נתניהו והתמודד מולו על ראשות הליכוד ב-1992, אבל הגיע למקום השני בבחירות המקדימות למפלגת הימין", נכתב בידיעה.

ביומון המצרי "א-סאבע" נכתבה ידיעה קצרצרה, שבה צוין בין היתר: "ראש ממשלת הכיבוש בנימין נתניהו אמר כי הוא חש עצב עמוק עם כל אזרחי ישראל על מותו של המנוח דוד לוי אשר היה שר בממשלות ישראל וסגן ראש הממשלה". נוסף על כך, גולשים פרו-פלשתיניים ברשתות החברתיות כצפוי הביעו שמחה בעקבות מותו של לוי.

אפילו בעיתון הלבנוני "א-נאהר" הקדישו ידיעה למות השר שבה נכתב: "נתניהו מתאבל על שר החוץ שלו לשעבר דוד לוי". בין היתר, צוין כי "לוי מילא מספר תפקידים פוליטיים רגישים במוסדות השלטון והמנהיגות וקיבל מספר פרסים ותארי כבוד".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר