יורש העצר הירדני: "ממשלת ישראל מפוצצת את המצב בגדה ומנסה לגרור את האזור למלחמה אזורית"

חוסיין, בנו של המלך עבדאללה, התראיין לערוץ סעודי ומתח ביקורת נוקבת על ישראל • "נמשיך לתרום את חלקנו עבור העם הפלשתיני" • משרד החוץ הירדני פירסם הודעת גינוי ל"המשך פשעי המלחמה הנתעבים שמבצעים כוחות הכיבוש הישראלים"

חוסיין, נסיך ירדן. צילום: הלשכה המלכותית הירדנית

יורש העצר הירדני, חוסיין בן עבדאללה, התראיין אמש (ראשון) לערוץ "אל-ערביה" הסעודי ואמר כי כולם מזועזעים מחוסר היכולת של העולם לעצור את המלחמה בעזה.

הנסיך הירדני הדגיש: "ירדן מנהלת מערכה דיפלומטית ומדינית מתחילת המשבר - וזה עזר לנו לשנות עמדות של מדינות רבות כלפי ישראל. הסוגיה הפלשתינית היא הסוגיה שלנו. למרות המחיר המדיני או הכלכלי ששילמנו. נמשיך לתרום את חלקנו עבור העם הפלשתיני".

הנסיך חוסיין (משמאל) עם אביו המלך, צילום: אי.אף.פי

עוד אמר יורש העצר: "היום כל הפוקוס שלנו הוא בעזה, אבל ממשלת ישראל מפוצצת את המצב בגדה ומנסה לגרור את האזור למלחמה אזורית. ממשלת ישראל מנסה לקדם את המסר לעולם כולו שהסכסוך התחיל ב-7 באוקטובר. בואו נחזור למה שהיה לפני 7 באוקטובר. לכל הנאומים של הוד מעלתו המלך (עבדאללה) לאורך 25 שנה. הוא הזהיר שהמשך הפרת הזכויות של העם הפלשתיני יוביל לקטסטרופה באזור - ותראו מה קורה היום".

"איבדו את האמון בקהילה הבינלאומית"

לדבריו, במזרח התיכון בכלל וברצועת עזה בפרט "איבדו את האמון בקהילה הבינלאומית - ובצדק. לא נתפס שהעולם כולו לא מצליח לעצור את הטרגדיה שמתרחשת". חוסיין התייחס גם לנתוני ההרוגים שמפורסמים על ידי ארגון הטרור חמאס: "עד היום יותר מ-35 אלף הרוגים - 70 אחוזים מהם נשים וילדים... לאיזה מספר עלינו להגיע כדי שהעולם יפעל? אלה חיים של אנשים ולא רק מספרים".

נציין כי לאחרונה האו"ם הודה בפרסומיו שנתוני הנשים והילדים שאליו התייחס חוסיין הצעיר לא היו מדויקים.

"אנחנו עושים ככל יכולתנו כדי לסייע לאחים שלנו. כמובן שאנחנו מרגישים שעלינו לעשות יותר. ובכנות עד שתיפסק המלחמה על כל מדינה להרגיש שהיא לא עושה מספיק", הוסיף הנסיך.

בנוסף, משרד החוץ הירדני פירסם היום (שני) הודעת גינוי ל"המשך פשעי המלחמה הנתעבים שמבצעים כוחות הכיבוש הישראליים ברצועת עזה, שהאחרון שבהם הוא תקיפת מחנה העקורים ליד מטה אונר"א במערב רפיח. מדובר בהתרסה בוטה של החלטות ביה"ד הבינלאומי והפרה חמוקה של החוק הבינלאומי".

הנסיך הירדני חוסיין ורעייתו, צילום: אי.אף.פי

בתוך כך, חוסיין בן עבדאללה התייחס גם לנישואיו ולבנו שעומד להיוולד בקיץ. "הנישואים עזרו לי להיות רגוע יותר. רג'ווה היא אדם רגוע וטוב לב. יש לה חברים בירדן כבר הרבה זמן, אז היא רגילה לארץ וזה הקל עליה מאוד". הוא הוסיף כי הוא ורעייתו נרגשים לקראת הגעתו הקרובה של התינוק והודה: "הכל ישתנה עם הילדים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר