תושבי רפיח החלו להתפנות: "לאן נימלט עכשיו?!"

לפחות 22 בני אדם נהרגו בהפצצות חיל האוויר בחלק הדרומי של רצועת עזה • תושבים נצפו עוזבים את האזור • דיווחים פלשתיניים על תקיפות חיל האוויר בעיר

תושבים מתפנים מרפיח בדרום רצועת עזה. צילום: רויטרס

מבצע הפינוי הרשמי ברפיח החל היום (שני) עם הטלת כרוזים במזרח העיר שבדרום רצועת עזה, שקראו לתושבים להתפנות צפונה לאזורי המואסי לאורך החוף ומערב חאן יונס. בנוסף, פלשתינים דיווחו על סדרת תקיפות של חיל האוויר על העיר רפיח וסביבותיה. 

עוד לפני כן, בשלושת השבועות האחרונים התפנו מהעיר רבע מיליון בני אדם, כך לפי הערכות בישראל. בלילה האחרון (אור ליום שני) דיווחו מקורות פלשתיניים על סדרת תקיפות של חיל האוויר נגד 11 בתים, שהובילו למותם של לפחות 22 עזתים.

תושבים מתפנים מהעיר רפיח בדרום רצועת עזה

"המשפחה שלי, השכנים שלנו, כל השכונה - האחים והילדים משכונת סאלם - נעקרים עכשיו. הם נעים לכיוון ח'אן יונס... זהו, נגמר", כתב בייאוש רמדאן אבו ג'אזר ממקום מושבו באירופה. "איפה העולם הצבוע שיאמר - 'הפלישה לרפיח היא קו אדום'? רפיח תעבור רצח עם. הוי הריבון - שמור על מי שנשאר מאנשינו... מספיק".

הוא הוסיף: "אחיי ואחיותיי. אללה יודע שאעשה כל מאמץ כדי למנוע מכם את צרות הגורל. אללה אני מדוכא.... אני מבקש סליחה מכולם. שהרי אין כוח בלעדי אללה".

אבו סאלים אל-מודלל, המתגורר ברפיח הביע דאגה: "הוי, שהריבון יברך את כולם. איזה לילה קשה. החל הפינו באזורי מזרח רפיח". עזתי אחר התפלל לאללה ואיים: "אללה ישמור מרע (וינקום), אני בוטח באל המספק כל צרכי... שהריבון שלנו יעניק ניצחון לאנשי רפיח וישמור עליהם ויגן עליהם מפני הרוע שלכם. שיזעזע את האדמה תחת רגליכם יה כלבים".

על גבי חמורים - פלשתינים עוזבים את רפיח, צילום: רויטרס

פלשתיני מאזור ג'נין העיר בציניות: "האחים שלנו בצבא המצרי לא ירשו לכם לפגוע או להתקרב לרפיח". עזתי השיב לו: "אתה לא מבין כלום".

שירין מוחמד, תושבת הרצועה, הגיבה לפוסט של דובר צה"ל בערבית המבשר על הפינוי: "טוב - לא אמרתם לנו לנסוע לרפיח כי זה אזור בטוח? לאן אנחנו נימלט עכשיו כשאמרתם שזה אזור בטוח?!".

במהלך הבוקר, טען בכיר בארגון הטרור חמאס בדברים שמסר לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי צו הפינוי לאן נמלט עכשיוהישראלי מרפיח הוא "התפתחות מסוכנת שיהיו לה השלכות. הממשל האמריקני נושא באחריות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר