חמאס מתלונן: "במצרים מפיצים עלינו פייק ניוז"

ערוץ מקורב לשלטון בקהיר פרסם הצהרה של השבטים ברצועה נגד ארגון הטרור • "נציב קואליציית השבטים", שמזוהה במקרה עם אחד מארגוני הטרור בעזה, נשלח להכחיש

כניסת משאיות סיוע לעזה דרך מחסום ארז, לראשונה מאז 7 באוקטובר

הפרסום במצרים, ההכחשה בעזה וההסברים של חמאס: הערוץ "אל־קהירה אל־אחבריה" פרסם בסוף השבוע כי שבטים ברצועת עזה הטילו על ארגון הטרור את האחריות לאסון ברצועת עזה ולפגיעה בשיירות אספקה הומניטארית, מה שגרר מבול של הכחשות מצד ארגון הטרור ומקורביו.

גבול רפיח-מצרים, צילום: רויטרס

רק בשבוע שעבר דיווחו מקורות פלשתיניים על מותם של שני קצינים מהמודיעין הכללי, אחד ממנגנוני הרשות הפלשתינית, כשאבטחו שיירת אספקה. חמאס האשים במקביל כי כוח של מקורב לאבו מאזן, מג'ד פרג', מנסה לפעול בשטח הרצועה. בתגובה, בכיר ברשות הפלשתינית יצא נגד ארגון הטרור והאשים אותו ב"קמפיינים צרים".

כעת, על פי ערוץ המקורב לשלטון המצרי, השבטים בעזה האשימו בהצהרה את חמאס בכך שהוא הוביל למלחמה של ישראל, בעודו נעדר כעת מזירת הקרב. כמו כן, הודגש כי "אש"ף הוא הנציג הלגיטימי והיחיד של הפלשתינים ועל חמאס להפסיק את קמפיין הבגידה והשקרים שלו". כפי הנראה, מדובר בידיעה המבוססת על גורמים המזוהים עם הפת"ח, שקודמה על ידי המצרים.

תושבי רצועת עזה, צילום: AP

בעקבות כך, עכף אל־מסרי, שנושא בתואר "הנציב הכללי של הרשות העליונה לענייני שבטים בעזה", טען כי ההצהרה מזויפת. לטענתו, מדובר בהצהרה שלחמולות אין שום קשר אליה, ומדובר בפרסום שמקודם על ידי ישראל ו"הסוכנים שלה". אממה, בדיקה קצרה מגלה שאל־מסרי בעצמו, מזוהה עם ארגון הטרור של החזית הדמוקרטית, המשתף פעולה באופן הדוק עם חמאס. במשך שנים, למשל, הוא היה בכיר בארגון בצפון הרצועה.

על רקע זה, נשלח גם אחד הדוברים של חמאס ג'יהאד טהא להכחיש את הפרסום. בין היתר אמר לעיתון המצרי "אל־ערבי אל־ג'דיד" כי ישראל מנסה לחולל פיצול בשורות הפלשתיניות באמצעות "פייק-ניוז".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר