החות'ים על צוות הספינה שחטפו: "גורלם נמצא בידי חמאס"

המורדים הפרו-איראנים בתימן אמרו לרשת החדשות CNN כי הם מקיימים דיונים עם הנהגת ארגון הטרור באשר לגורלה של הספינה "גלקסי לידר" ו-33 אנשי צוותה • רוב אנשי הצוות הם אזרחי הפיליפינים ובמנילה מיואשים מהמגעים עם החות'ים: "אין לנו שום השפעה עליהם"

הגלקסי לידר. צילום: רויטרס

שבויים ללא תקווה: החות'ים בתימן הודיעו כי העבירו את ההחלטה על גורלם של אנשי צוות הספינה "גלקסי לידר", שנחטפה על ידי המורדים בחודש נובמבר, לידי ארגון הטרור חמאס.

דובר ארגון הטרור התימני, נאסר אל-דין עמר, אמר לרשת החדשות האמריקנית CNN כי "הספינה ואנשי צוותה נמצאים בידי האחים מגדודי אל-קסאם (הזרוע הצבאית של חמאס) , אנחנו מנהלים שיחות ישירות על חמאס באשר לגורלם. לנו אין כל עניין או תביעה על הספינה".

תיעוד מתימן: מורדים חות'ים רוקדים על סיפון הספינה "גלקסי לידר"

החות'ים חטפו את 31 אנשי צוותה של הספינה ב-19 בנובמבר,. מתוך אנשי הצוות, 17 הם בעלי אזרחות פיליפינית, שלושה אוקראינים, שני בולגרים, שני מקסיקנים ורומני אחד. אדוארדו דה וגה, נציב העובדים הזרים בממשלת מנילה, אמר: "אין כמעט שום דבר שאנחנו יכולים לעשות כדי להשפיע על החות'ים. כל מה שאנחנו שומעים מהם זה שהם ימשיכו להחזיק בספינה ובצוות עד שהמצב בעזה יפתר".

"קשה לכל ממשלה להכיר בממשלה אחרת שתוקפת ספינות אזרחיות בלב ים.  אין שום פואנטה למשא ומתן איתם, מלבד לנסות להבטיח את שלום המוחזקים בשבי", אמר דה וגה, בהתייחסות לשיחות עם החות'ים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר