האזהרה ללבנון: "הזמן לפתרון מדיני אוזל, ישראל נערכת לעימות כולל"

על פי הפרסום, החשש נובע מהפחתת הסיכויים להפוגה בעזה והחשש מהסלמה • בתוך כך, נסראללה ניפגש עם משלחת חמאס בראשות סגנו של סינוואר • בנוסף לכך, פורסם ב-"אל-אחבר" הלבנוני כי המתווך האמריקני הוכשטיין הציע שחיזבאללה יבצע נסיגה, על מנת שתושבים - ישראלים ולבנונים יוכלו לחזור לבתיהם

תקיפה בכפר מג'דל זון בדרום לבנון. צילום: אי.אף.פי

העיתון הלבנוני "אל-ג'מהוריה" דיווח הבוקר (שלישי), על מסרים בינלאומיים שהועברו ללבנון המזהירים מפני התפתחויות מסוכנות בדרום המדינה, ומתריעים כי הזמן אוזל ויש "להתקדם במהירות לפתרון מדיני שימנע מלחמה ועימות נרחב".

תקיפות צה"ל במרחב כפרא שבדרום לבנון (ארכיון) // דובר צה"ל, רשתות ערביות

על פי הדיווח, החשש נובע מכך שהסיכוי להפוגה בעזה הולך ופוחת, כך שהדברים עלולים להתגלגל להסלמה מסוכנת בכל רגע. עוד נמסר כי דיפלומטים אירופיים הביעו חשש בפני לבנון כי ישראל החלה להיערך לעימות כולל.

בתוך כך, מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נפגש עם משלחת נוספת של חמאס, הפעם בראשות ח'ליל אל-חיה (סגנו של סינוואר). הצדדים דנו על המצב בעזה, ביו"ש וב"חזיתות התמיכה הרבות", זאת בנוסף על המשא ומתן לעסקת חטופים והפסקת אש. אל-חיה הוביל לאחרונה את המשלחת לסבב בקהיר.

דיווח אחר בעיתון הלבנוני "אל-אחבאר", פרסם כי השליח האמריקני עמוס הוכשטיין הציע בביקורו האחרון בביירות שחיזבאללה יבצע נסיגה של בין שבעה לעשרה קילומטרים צפונה. עוד נטען כי הוכשטיין סירב לדון בחוות שובעא שבאזור הר דב.

השליח האמריקני, עמוס הוכשטיין, נפגש עם ר"מ לבנון נג'יב מיקאתי (ארכיון), צילום: רויטרס

על פי הפרסום בעיתון המקורב לחיזבאללה, הוכשטיין שנפגש עם יושב ראש הפרלמנט הלבנוני נביה ברי, חותר לפתרון ביטחוני חלקי שיאפשר חזרה של מפונים לצפון ישראל, ושל לבנונים מפונים מדרום לבנון.

עוד דווח כי הוכשטיין קיבל את הרושם מפגישתו עם נביה ברי כי אין מה לצפות להפסקת אש בדרום לבנון לפני הפסקת אש סופית ברצועת עזה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר