דיווח: 80% ממנהרות הטרור של חמאס נותרו ללא פגע

העיתון האמריקני "וול סטריט ג'ורנל" פרסם כי ישראל מתקשה להשמיד את הממלכה התת קרקעית שבנה ארגון חמאס • עוד דווח כי הניסיון להציף את המנהרות לא היה אפקטיבי כפי שציפו בצה"ל

לוחמי יהל"ם חושפים מנהרה בחאן יונס. צילום: דוצ

המלחמה ברצועת עזה: כמעט 80 אחוזים ממערך המנהרות שהנרחב שבנה חמאס בשטחי הרצועה נותר ללא פגע, כך דיווח היום (ראשון) העיתון האמריקני "וול סטריט ג'ורנל" מפי מקורות בממשל האמריקני ובמערכת הביטחון בישראל.

בנוסף, בעיתון האמריקני דיווחו כי המאמץ של צה"ל להציף את מנהרות החמאס במי ים לא הניב את התוצאות המצופות ובמקומות מסוימים קירות, דלתות נגד הצפה ומחסומים מנעו את הצפתן של המנהרות.

מבט מבפנים: כך נראית מנהרת חמאס בחאן יונס // דובר צה"ל

בכיר אמריקני סיפר לעיתון כי צה"ל סובל ממחסור בכוח אדם שיאתר את המנהרות ויביא להריסתן וכי היחידות שנועדו להרס המנהרות לא מתאימות לחיפוש של חטופים ובכירי חמאס בתוך המנהרות, דבר שמביא לעיכוב בהשמדתן של מנהרות.

"השאלה האמתית היא, האם ישראל רוצה להוציא את החטופים מעזה כשהם בחיים. אחרת היינו יכולים לפעול בדרך הרבה יותר כוחנית נגד המנהרות", אמר לעיתון האמריקני בכיר צבאי ישראלי שלא הזדהה בשמו. הבכיר הוסיף כי חטופים רבים נמצאים במנהרות הפיקוד של חמאס בחאן יונס וכי בצבא מאמינים שמנהיג חמאס ברצועת עזה, יחיא סינוואר, שוהה איתם באותו מתחם תת קרקעי.

עוד אמר הבכיר הצבאי לעיתו ןהאמריקני כי צה"ל התמקד בתקיפה והשמדה של "מקבצי" מנהרות בהן שהו מפקדים ומחבלים של הארגון, ולא בהרס שיטתי של כל המערך. "זו משימה קשה מאוד שיש לבצע לאט ובזהירות בתנאים של לוחמה אורבנית. זה אתגר שלא נראה כמותו בעולם", אמר המקור. 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר