אחמד בחר, ראש הפרלמנט של חמאס. צילום: רשתות ערביות

מי הבא בתור? בכיר חמאס שחוסל ואלה שנשארו

"יו"ר הפרלמנט" של חמאס היה חלק מההנהגה הפוליטית של חמאס אך לא חלק מה"לשכה המדינית" של ארגון הטרור • הכירו את צמרת המחוסלים של חמאס ואת הבכירים שעדיין על הכוונת

ראש המועצה החקיקתית של חמאס, ד"ר אחמד בחר, נהרג היום (שישי) במהלך תקיפה של צה"ל ברצועת עזה, כך דיווחו מקורות פלשתיניים. על פי הדיווחים, הוא מת מפצעיו ובתקיפה נפצעו כמה מבני משפחתו.

"יו"ר הפרלמנט" של חמאס היה חלק מההנהגה הפוליטית של חמאס. עם זאת, הוא לא היה חבר ב"לשכה המדינית בעזה", שכללה 20 חברים, שבראשם עומד יחיא סינוואר, מעין "ממשלת הרצועה". בעבר איים כי "ידה של ההתנגדות ארוכה ותגיע לכל מי שינסה לפרק אותה מנשקה". חיסולו מגיע לאחר שלוחמי גולני כבשו השבוע את בניין הפרלמנט בעזה, ולאחר מכן כוחות צה"ל פוצצו אותו.

חיסול מפקד בזרוע הצבאית של חמאס ומפקד ב"גדוד התגובה המהירה" בטולכרם // רשתות ערביות

עד כה נהרגו בוודאות ארבעה חברי הלשכה המדינית בעזה. לפי צה"ל ודיווחים שונים, בסבירות גבוהה שלושה חברים נוספים בלשכה נהרגו (רוחי מושתהא, עיסאם דאעליס - ראש ממשלת הצללים וסמאח סראג'). שלושתם נחשבים מקורבים לסינוואר. מתחם תת-קרקעי ששהו בו הותקף מהאוויר ונחרב.

בזרוע הצבאית חוסל מח"ט מחנות המרכז, איימן נופל. צה"ל אישר כי מח"ט צפון הרצועה אחמד ר'נדור ואיימן סיאם (ראש המערך הרקטי) שהו במתחם תת-קרקעי שהותקף וספג פגיעה משמעותית. בסבירות גבוהה הם נהרגו, אך בחמאס לא מפרסמים מידע על כך.

חברי הלשכה המדינית בחמאס-עזה שחוסלו עד כה: יו"ר מועצת השורא אוסמה אל-מוזיני (מימין), "שר הכלכלה" ג'ואד אבו שמאלה , ג'מילה אל-שנטי ואבו אחמד זכריא, צילום: רשתות ערביות

בצמרת רשימת החיסולים בזרוע הצבאית כעת נמצאים: מוחמד דף ומרואן עיסא - ראשי הכוח; ושלושה מח"טים: עז א-דין אל-חדאד (העיר עזה), מוחמד סינוואר (ח'אן יונס) ומוחמד שבאנה (רפיח).

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו