מחקר: מורי אונר"א מהללים את הטבח שביצע חמאס

"אוקטובר הגדול", המחבל "גיבור" ו"המציאות עולה על כל דמיון": כך הגיבו מורים ומנהלי בתי ספר של ארגון הפליטים הפלשתינים של האו"ם למתקפה על ישראל • אחד המחבלים שהשתתף בטבח נשא עליו תעודת עובד אונר"א • "השנאה שהובילה לטבח ב־7 באוקטובר לא הופיעה יש מאין. היא הוטבעה בבתי הספר של אונר"א במשך שנים רבות"

חינוך אנטישמי במימון מערבי. סוכנות אונר"א בעזה. צילום: AP

אנטישמיות ושנאה במימון המערב: בעוד המלחמה בין ישראל לחמאס ברצועת עזה, ארגון UN Watch מפרסם דו"ח חדש החושף כיצד מורים של אונר"א בעזה, הממומנים בעיקר על ידי ארה"ב והאיחוד האירופי, מכניסים אינדוקטרינציה לילדים פלשתינים ומקדמים טרור ואנטישמיות.

תחת הכותרת "אונר"א: השנאה מתחילה כאן", הדו"ח חושף 20 מורים של אונר"א ואנשי צוות אחרים, ששיבחו את טבח חמאס ב־7 באוקטובר בחשבונות המדיה החברתית שלהם, כפי שהתגלו על ידי הארגון הלא־ממשלתי UN Watch, שהוא ארגון עצמאי למעקב אחר זכויות אדם שבסיסו בז'נבה.

המקרים החדשים מתווספים ל־133 מחנכים ואנשי צוות של אונר"א שנחשפו בעבר מקדמים שנאה ואלימות בדו"ח האחרון של UN Watch, שפורסם במארס 2023. מנכ"ל UN Watch, הלל נוייר, יציג את הדו"ח המלא ביום רביעי לפני הקונגרס האמריקני. אתמול הוגש המסמך לבכירים באיחוד האירופי ובממשל האמריקני.

UN Watch קורא למממנים הגדולים של הסוכנות - כולל ארה"ב, גרמניה, בריטניה והאיחוד האירופי - להבטיח שאף אחת מהתרומות בסך 1.6 מיליארד דולר לאונר"א לא תממן מורים לשנאה, ולחייב את הסוכנות באחריות כלפיהן.

המחבל "נסיך חאן יונס"

בין המחנכים שהשתמשו בחשבונות הרשת החברתית שלהם כדי להפיץ שנאה ולחגוג את מתקפת הטרור של חמאס ב־7 באוקטובר ניתן למצוא את אוסאמה אחמד, מורה בבית ספר אונר"א בעזה, שכתב: "אללה הוא גדול, אללה הוא גדול, המציאות עולה על החלומות הפרועים ביותר שלנו", בזמן הטבח.

מנהלת בית הספר של אונר"א, אימאן חסן, הצדיקה את הטבח והגדירה אותו כ"השבת זכויות" ו"תיקון" של "תלונות" פלשתיניות.

המחבל "גיבור" ו"נסיך חאן יונס",

מנהלת מרכז ההדרכה של אונר"א בחאן יונס, ראוויה הלס, שאף מופיעה בקמפיין של אונר"א, האדירה את אחד המחבלים כ"גיבור", ו"נסיך חאן יונס".

מורה לאנגלית של אונר"א, אסמה רפיק קוהיל, פרסמה בהתרגשות: "7, אוקטובר, 2023! פסל את התאריך!", תוך הוספת אימוג'י לב.

מורה לאנגלית בבית ספר של אונר"א חוגג את ה-7 באוקטובר,

מנהל בית ספר של אונר"א, חמדה אחמד, כתב, "ברוכים הבאים לאוקטובר הגדול".

מנהל בית ספר של אונר"א חוגג את "אוקטובר הגדול",

הדו"ח בדק רק מדגם של משתמשי פייסבוק שהזדהו בפומבי כעובדי אונר"א, ולכן UN Watch מעריך שמספר אנשי אונר"א המסיתים לאלימות ושנאה כולל מאות אם לא אלפים מבין 30,000 אנשי הסוכנות.

שיעורי שנאה

״מורי השנאה באונר"א ממומנים ברובם על ידי מדינות מערביות שתורמות את חלק הארי מתקציבה של אונר"א בסך 1.6 מיליארד דולר. הסכומים שהתחייבו לשנת 2022 כללו 344 מיליון דולר מארה"ב, 122 מיליון דולר מגרמניה, 107 מיליון דולר מהנציבות האירופית, 61 מיליון דולר משבדיה, 17 מיליון דולר מבריטניה, 24 מיליון דולר משווייץ, 32 מיליון דולר מנורבגיה, 28 מיליון דולר מצרפת, 24 מיליון דולר מקנדה, ו־15 מיליון דולר מהולנד.

"אנו קוראים לממשלות המממנות את אונר"א להכריז שהן יפסיקו לאפשר מערכת שמלמדת דורות חדשים של פלשתינים לשנוא ולרצוח יהודים", אומרים בארגון, "תנו לנו להיות ברורים: הבעיה היא לא הפוסטים ברשתות החברתיות, אלא העסקה לא מדעת של מורים שמטיפים לאנטישמיות וטרור.

"להפסיק את מימון אונר"א". הילל נוייר, צילום: רויטרס

"השנאה שהובילה לטבח ב־7 באוקטובר לא הופיעה יש מאין. היא הוטבעה בבתי הספר של אונר"א במשך שנים רבות. אחד ממחבלי חמאס שביצע את הטבח במשפחות ישראליות אף נמצא כשהוא נושא את תעודת אונר"א שלו, בעודו טובח אזרחים חפים מפשע.

"ארה"ב, האיחוד האירופי, גרמניה, בריטניה, קנדה ומדינות תורמות אחרות אינן יכולות לשלוח יותר כסף לאונר"א מבחינה מוסרית עד שהיא תראה מחויבות אמיתית לנורמות בסיסיות של חינוך בבתי הספר שלה. המשמעות היא שהסוכנות חייבת לגנות בפומבי את עובדי אונר"א המסיתים לטרור ואנטישמיות, להדיח אותם מתפקידיהם וליצור חקירה עצמאית וחסרת פניות של כל הצוות שלה", אמר הלל נוייר, נשיא ומנכ״ל UN watch.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר