נסראללה: "לא מפחדים מאיומי ארה"ב, כל האופציות בלבנון פתוחות"

מזכ"ל חיזבאללה נשא דברים לראשונה מאז תחילת המלחמה נגד חמאס • נסראללה טען כי מעשה הטבח של חמאס תוכנן ללא ידיעת ארגונו ושיבח את מבצעיו • גורמים פוליטיים בלבנון: "אל תגרור אותנו למלחמה נגד ישראל"

נסראללה. חושש להיכנס למערכה?. צילום: רשתות ערביות

מזכ”ל חיזבאללה חסן נסראללה נאם היום (שישי) לראשונה מאז תחילת המלחמה נגד חמאס ואמר כי לארגונו יש שתי מטרות כעת, להביא להפסקת אש ול"ניצחון של עזה". בארגון הטרור ספרו עד כה יותר מ-56 מחבלים שנהרגו בדרום לבנון.

נסראללה שיגר איום ברור לעבר ישראל ואמר: "בזכות הפעולות בדרום אנחנו אומרים לאויב, שעלול לחשוב לתקוף או לבצע פעולה כלשהי - אתה תבצע את מעשה השטות הגדול ביותר בהיסטוריה שלך. כל האופציות בחזית הלבנונית פתוחות". נסראללה התייחס לעיבוי הכוחו תהאמריקני באזור ואמר כי "נושאות המטוסים האמריקניות לא מפחידות אותנו". 

נושאת המטוסים האמריקנית ג'רלד פורד, צילום: אי.אף.פי

נסראללה התייחס לכניסת ארגון הטרור ללחימה מול ישראל ואמר: "אנחנו נכנסנו למערכה כבר בהתחלה ואין מה לשאול אותנו מתי ניכנס. לא נסתפק במה שקורה בחזית שלנו בכל מקרה". מנהיג ארגון הטרור דיבר בשבחי ההישגים של ארגונו בעימות עם ישראל בגבול הצפון. נסראללה טוען כי בזכות התקיפות של חיזיבאללה בצפון, ישראל נאלצה לשנע כוחות רבים מהדרום לצפון. נסראללה איים כי האפשרות שהחזית הלבנונית תתרחב היא אפשרות אמיתית, למרות כל המסרים שחיזבאללה מקבל ממדינות המערב וממדינות ערביות.

נסראללה החל את נאומו בהצדקת הההרוגים הרבים בקרב חיזבאללה וארגוני הטרור בעזה. הוא טען כי אין מערכה לגיטימית יותר כמו הלחימה נגד ישראל. הוא תיאר את הממשלה הישראלית כ"ממשלה קיצונית". נסראללה הכחיש את האחריות של חמאס לטבח, תוך טענה כי האזרחים נרצחו על ידי כוחות הביטחון של ישראל.

לדבריו, בסוגיית האסירים הביטחוניים הפלשתינים, בממשלת ישראל החמירו את תנאי הכליאה שלהם. כמו כן, טען כי בסוגיית הר הבית גם כן חלה החמרה. הוא אמר כי שנים רבות רצועת עזה סובלת ממצור, ולבסוף - טען כי "הוטל מצור" על יהודה ושומרון מצד ממשלת ישראל הנוכחית. לטענתו, העולם לא התייחס לכך, לרבות ארה"ב, האיחוד האירופי ומדינות העולם.

נסראללה שיבח את מתקפת הטרור ב-7 באוקטובר שביצעו מחבלי חמאס ומחבלי הארגונים האחרים בעזה. כמו כן טען כי מדובר בהחלטה פלשתינית ב"מאה אחוז". נסראללה הוסיף כי מתכנני הטבח הסתירו אותו מארגוני טרור פלשתיניים אחרים ואף מהציר הפרו-איראני.

בגזרת הלוחמה הפסיכולוגית, נסראללה טוען שהטבח גרם לרעידת אדמה ביטחונית וצבאית ופסיכולוגית ומדינית בישראל וישפיע על ההוווה והעתיד שלה. מזכיר את "בית קורי העכביש", הדימוי שלו לישראל. עוד אמר כי הסיוע האמריקני לישראל מעיד על חולשה. נסראללה טוען שעד כה ישראל לא הצליחה להחזיר לידיה את היוזמה למרות הסיוע האמריקני.

נסראללה העביר ביקורת על ניהול המערכה הישראלית ואמר: "אחת הטעויות הכי גדולות של ממשלת ישראל היא הצבת מטרות כמו למוטט את שלטון חמאס ולחסל את חמאס, שהיא לא מסוגלת להשיג".  "אומרים שאם עזה תנצח אז זה ניצחון של איראן או של האחים המוסלמים. ניצחון של עזה הוא קודם כל ניצחון של העם הפלשתיני, ואז של כל עמי האזור ושל ציר ההתנגדות. ושל כל מדינות ערב", אמר נסראללה.

נסראללה עקץ את מדינות ערב וטוען כי הודעות גינוי אינן מספיקות ויש לנתק את כל הקשרים עם ישראל. בהמשך לכך הוא בירך את המורדים החות'ים על שיגור הטילים לעבר ישראל ואת המיליציות השיעיות בעיראק על התקיפות שלהן נגד בסיסים עם כוחות אמריקניים.

לחץ לבנוני על נסראללה

בלבנון מתגברים הלחצים על נסראללה שלא “לעשות טעות” ומזהירים מפני אסון שיבוא אם יחליט להיכנס למערכה ולגרור את תושבי לבנון למלחמה מול ישראל, מלחמה שהם אינם מעוניינים בה.

דריכות גבוהה נרשמה בישראל ובלבנון, שתוהות אם חיזבאללה מתכוון להיכנס ולהתערב במלחמה של ישראל ברצועת עזה. בלבנון מתגברים הלחצים על נסראללה שלא “לעשות טעות” ומזהירים מפני אסון שיבוא אם יחליט להיכנס למערכה ולגרור את תושבי לבנון למלחמה מול ישראל, מלחמה שהם אינם מעוניינים בה.

גנץ במענה לשאלת ישראל היום: "נסראללה מבין מה יקרה ללבנון אם הוא יעשה דברים שהוא לא צריך לעשות" // יהודהה שלזינגר

המתיחות הרבה בין צה"ל לחיזבאללה הורגשה כבר אתמול, כשאזעקות הופעלו לאורך קו המגע עם לבנון לאחר שיגור עשרות רקטות לישראל מצד הארגון. על רקע הדריכות הגבוהה לאורך הגבול, צה"ל פרסם אתמול הודעה ארוכה שעוסקת במוכנות הכוחות בגבול הצפון, שבה פירט ביחס למאמצי ההגנה, על אימונים לקראת עימות צפוני ולפעילות ההתקפית המשמעותית במרחב הגבול. הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, הזהיר אתמול: "צה"ל מפעיל ברצועת עזה פחות ממחצית מכוחו של חיל האוויר. רוב הכוח ערוך ומוכן, עם פצצות על הכנפיים ואנשים שמוכנים לזנק בכל רגע אל המטוסים, לצאת ולתקוף גם בזירות אחרות - ברגע שיידרש".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר