דיווח: "מצרים הציעה להקים מחנות פליטים בצד העזתי של רפיח", בישראל מברכים

לפי הדיווח, בכירים מצרים הציעו להקים מחנות פליטים בצד העזתי של העיר רפיח, בטווח של שלושה קילומטרים מהגבול • בישראל לא מכירים הסכמה מצרית

גבול מצרים-דרום הרצועה. צילום: רויטרס

מקור מסר היום (שני) לעיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד" כי בכירים מצרים הציעו להקים מחנות פליטים בצד העזתי של העיר רפיח, בטווח של שלושה קילומטרים מהגבול.

לפי הדיווח, מצרים תהיה זו שתפקח על המחנות הללו. בהמשך לכך, מחנות אלה יקבלו סיוע הומניטרי מצפון חצי האי סיני.

לפי המקור, אחד הפונקציות שהמחנות ימלאו הוא מיון הפצועים והחולים שזקוקים לטיפול דחוף, והעברתם לבתי חולים שדה בצפון סיני, או לבתי חולים עם מומחיות במצרים.

בישראל לא מכירים הסכמה מצרית לשכן את הפליטים ברפיח העזתית, אולם מברכים על ההצעה. מעבר לכך, גורם ישראלי אמר: ״יש לנו אינטרס שכמה שיותר ייצאו מעזה״.

תיעוד: מעבר רפיח נפתח להעברת סיוע לראשונה מתחילת המלחמה // צילום: רשתות ערביות

בתוך כך, מקור מצרי אחר מסר לעיתון הקטארי כי יש תיאום בין מצרים, קטאר וארה"ב לגבי הכנסת הסיוע ההומניטרי לרפיח ואל-עריש בצד המצרי. לטענתו, הכנסת הסיוע קשורה למשא ומתן בין קטאר לחמאס ולישראל, בעניין שחרור החטופים האזרחים.

לפי המקור, הלחץ האמריקני על ישראל להכניס 20 משאיות עם סיוע הומניטרי בא במסגרת הסכם לשחרור 15 אזרחים אמריקנים נוספים. כזכור, ביום שישי שוחררו שתי חטופות אמריקניות. לטענתו, ההסכם העקרוני מדבר על הכנסת 100 משאיות תמורת שחרור יתר החטופים האמריקנים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר