ארדואן הודיע: נתניהו יבקר בטורקיה בחודשיים הקרובים

נשיא טורקיה אמר לכלי תקשורת בשפה הטורקית כי ידון עם ראש הממשלה על קידוחי הגז בים התיכון • ארדואן הודיע כי יגיע לביקור גומלין בישראל

ארדואן ונתניהו בימים טובים יותר (ארכיון). צילום: אבי אוחיון /לע"מ

נשיא טורקיה, רג'יפ טאיפ ארדואן, הודיע כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יבקר בטורקיה במהלך חודש אוקטובר או נובמבר, כך דיווח הבוקר  העיתון הטורקי "דיילי סבאח".

על פי הדיווח, נתניהו צפוי לבקר באנקרה וידון עם ארדואן, בין היתר, בקידוחי גז בים התיכון ופרויקטים משותפים בתחום האנרגיה. בנוסף, הנשיא הטורקי הודיע כי יגיע בעצמו לביקור בישראל, אך מועד הביקור לא נמסר. ממשרד ראש הממשלה לא נתקבלה תגובה על הודעת ארדואן. 

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בשבוע שעבר עם נשיא טורקיה רג'יפ טייפ ארדואן בשולי עצרת האו"ם בניו יורק. השניים היו אמורים להיפגש לפני כחודשיים באיסטנבול, אך בשל אשפוזו של נתניהו בבית החולים, הפגישה נדחתה. בלשכת ארדואן אז הודיעו כי השניים צפויים לדון "ביחסים הבילטרליים בין המדינות על כל ממדיהם, ובצעדים לשיפור שיתופי הפעולה".

 נשיא טורקיה ארדואן נודע כאחד המבקרים הקשים של ישראל בעבר וניצח על כמה משברים מתוקשרים בין המדינות. עם זאת, בשנתיים האחרונות חל שינוי חלקי ברטוריקה של הנשיא הטורקי כלפי המדינה היהודית, זאת בשאיפה לבסס את מעמדה של טורקיה כמעצמה אזורית באגן הים התיכון. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר