בחיזבאללה מאיימים: "סיימנו את ההכנות למלחמה חדשה"

בעוד הסכסוכים הפנימיים במדינת הארזים גוברים, בארגון הטרור השיעי שואפים להראות מוכנות לעימות מול ישראל • בכיר בארגון אמר לרשת "אל-מנאר": "נהפוך את האתרים הצבאיים של הכיבוש לבתי קברות"

מחבלי חיזבאללה בדרום לבנון (ארכיון). צילום: אי.אף.פי

איומים מצפון: חג' ג'יהאד, בכיר בארגון הטרור חיזבאללה, אמר היום (שבת) לרשת "אל מנאר", המזוהה עם הארגון, כי אנשיו השלימו את ההכנות למלחמה נוספת עם ישראל וכי "אתרי הכיבוש יהפכו לבתי קברות".

בראיון קצר שהעניק הבכיר לרשת הטלוויזיה, הוא נראה ישוב במדים כשפניו מטושטשות, והוא ככל הנראה מדבר בקולו. זהותו של האיש אינה מפורסמת באופן ציבורי מתוך חשש שישראל תנסה להתנקש בחייו. "במלחמה הבאה האויב שייכנס לשטח לבנון לא יהיה מסוגל לעזוב. נהפוך את כל האתרים הצבאיים שלו לבתי קברות, כולם יושבתו. אנחנו נראה מנוסה גדולה של החיילים הישראלים", אמר הבכיר.

בכיר חיזבאללה "חג' ג'יהאד" משגר איומים לעבר ישראל בפנים מטושטשות

"אנחנו מוכנים כעת למלחמה הבאה לאחר שבמשך 17 שנים, האלמנט הבסיסי של אימונים והכנות היה כמעט יומיומי.  הקרב שלנו יהיה הקרב על הגליל", אמר המפקד. חג' ג'יהאד התייחס למלחמת לבנון השנייה ואמר: "הנסנו את הצבא הישראלי אחורה ועל כך מעידה העובדה שכיום מדובר בצבא ללא יכולות של ממש. היום יש לנו תנועת התנגדות שיכולה לשאוף ולהגשים ניצחון סופי על הישות הציונית".

חיזבאללה הגביר באחרונה את פעולות ההתגרות שלו בישראל כשהציב שני אוהלים בתוך שטחה של ישראל בגזרת הר דוב ואפשר ירי רקטות משטחה של לבנון לעבר ישראל, מוקדם יותר השנה. בביקור שערך מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה, אסמעיל קאאני, במדינת הארזים הוא קיים סיור באזורי הגבול עם ישראל ונפגש עם מנהיג ארגון הטרור, חסן נסראללה.

בה בעת, נמשכת המתיחות הפנים לבנונית בין חיזבאללה למפלגות הנוצריות. לקראת סוף השבוע תקף יו"ר מפלגת אל־כתאאיב, סאמי ג'ומייל, את ארגון הטרור. "מזה שנים רבות שיש קנוניה בין המדינה הלבנונית לחיזבאללה כי המדינה נכנעה לחלוטין", אמר ג'ומייל בראיון לאל־חדת', "יש אור ירוק לחיזבאללה להעביר נשק וחומרי נפץ דרך האזורים הלבנוניים ובתוך הכפרים וסמקומות המגורים, מה שמהווה סכנה גדולה לאזרחים. אם חומרי הנפץ במשאית (שהתהפכה ביום רביעי; ש"ק) היו מתפוצצים, הם היו מובילים להרג של מאות אנשים באותם אזורים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר