העיתונאי האיטלקי הבכיר נגד התקשורת בארצו: "מאמצת את הנרטיב של אויבי ישראל"

הזימון של שגריר ישראל באיטליה לשיחה לאחר פציעתם של חיילי יוניפי"ל בדרום לבנון, הפתיע לאור העובדה שבאיטליה ישנה ממשלת ימין בראשות ג'ורג'ה מלוני, שנחשבת פרו ישראלית • העיתונאי והסופר האיטלקי סטפנו פיאצה טוען כי כלי התקשורת המקומיים מאשימים את ישראל בסכסוך עם הפלשתינים - ו"מרעילים את האווירה"

הפגנה של פרו פלשתינים ברומא. צילום: אי.פי

הביקורת שמגיעה מאיטליה בחודשים האחרונים, בדגש על השבועות האחרונים מאז פציעתם של חיילי יוניפ"ל בלבנון לפני כשבועיים וחצי, מעט מפתיעה לאור העובדה שבאיטליה ישנה ממשלת ימין בראשות ג'ורג'ה מלוני.

שר ההגנה האיטלקי גידו קורסטו אף טען אחרי פציעתם של חיילי כוח יוניפ"ל, שבו משרתים גם איטלקים רבים, כי "זו לא הייתה טעות, וגם לא תקלה, זה היה ירי מכוון, פשע מלחמה. אנחנו לא מקבלים פקודות מישראל". להצהרה התווסף זימון של שגריר ישראל באיטליה יוני פלד, לשיחה לא ידידותית שבה הוא התבקש לספק הבהרות.

"האיטלקים נתונים להשפעה פוגענית מתמשכת של אמצעי התקשורת המרכזיים במדינה שאימצו את הנרטיב של אויבי ישראל כמקור אמין וזה פשוט מקומם", מסביר העיתונאי והסופר האיטלקי סטפנו פיאצה, "מדי ערב במשך שנים בטלוויזיה הממלכתית או בערוצי הטלוויזיה הפרטיים מזמינים מומחים או פוליטיקאים שמרעילים את האווירה בכך שהם מאשימים את ישראל בכל פשע שקורה בסכסוך הישראלי-פלשתיני.

העיתונאי סטפנו פיאצה, צילום: ללא קרדיט

"לכך מתווספים גם עיתונאים מהשמאל הפוליטי האיטלקי שמעוררים שנאה לישראל. הם אותם אנשים שתומכים ברוסיה וזה בהחלט לא מקרי. מערכת התקשורת האיטלקית נמצאת כעת בתרדמת עמוקה ורואה את הסכסוך באופן חד מימדי ופונה נגד ישראל".

פיאצה המשמש ככתב ומפרסם מאמרים באמצעי התקשורת La Verità וב'פנורמה' מסביר כי ההתנגדות לישראל נרשמת בחוגים בולטים נוספים, כולל בשמאל הקיצוני ובאוניברסיטאות, "אחריות גדולה לאיבה נגד ישראל מוטלת גם על כמה פוליטיקאים מהשמאל שלא אמרו דבר או כמעט כלום על מעשי הטבח של חמאס ואשר במשך שנים היו קשורים לחוגי הסברה ולאנשי כספים של חמאס.

תופעה חמורה נוספת הן ההפגנות המתמשכות שאורגנו בין היתר באוניברסיטאות על ידי קבוצות שמאל קיצוני חתרניות. המצב באוניברסיטאות חמור מאוד מכיוון שיש כל כך הרבה פרופסורים שמפיצים אנטישמיות, ומכחישים בפומבי את האונס של חמאס בשבעה באוקטובר ויש גם גורמים שמממנים את זה וכולם מבינים מי הם, פשוט צריך לעקוב אחרי הכסף".

הזעזוע מהטבח של חמאס הוביל את פיאצה, שלו שורשים יהודיים, לכתוב ספר שהתפרסם לפני חודשים ספורים המסביר לאיטלקים את תפיסת העולם של ארגון הטרור במלחמתו נגד ישראל.

לצד הרצאות רבות שהוא מעביר על הספר בכל רחבי המדינה, התקשורת המרכזית בחרה לדבריו להצניע את פרסום הספר, "ישראל והיהדות הם חלק מהחיים שלי ומהמשפחה שלי. כתבתי את הספר הזה כי רציתי לספר את הדרמה הקולקטיבית בישראל ולספר למה זה קרה ומי הפושעים שעשו את זה ולמה הם ביצעו את הטבח הנורא. אחר כך נסעתי לארץ וביקרתי במקומות הטבח, כמו למשל בקיבוץ כפר עזה, והטיול הזה שינה את חיי.

"תקשורת המיינסטרים לא מדברת על הספר שלי כי אני ציוני ו'אטלנטיסטי'. אני כן מקבל זימונים לפאנלים תקשורתיים אבל אני לא מעוניין ללכת לאולפן טלוויזיה ולהתווכח עם מישהו שלוקח כסף מאיראן או מקטאר או מרוסיה. אנשים קונים את הספר שלי ומגיעים להרצאות שאני עושה בכל רחבי איטליה. בהקשר הזה אני חייב להודות למאוריציו בלפיטרו, מנהל העיתונים שבהם אני כותב La Verità ופנורמה, על ההערכה והמרחב שהוא תמיד נותן לי".

בהסתכלות על המצב הגיאו-פוליטי דעתו של פיאצה ברורה, החולשה של ארצות הברית מובילה לכאוס עולמי, "חולשת מדיניות החוץ של ארה"ב שעדיין מתלבטת אם להיות השוטר העולמי או לא מייצרת אתגרים רבים. איראן, רוסיה וסין ראו במצב הנוכחי הזדמנות לסדר עולמי חדש ופעלו בהתאם. לדעתי סין תבצע מהלכים בקרוב בטייוואן ונראה מה העולם החופשי יעשה וכיצד התקשורת תגיב. אני בטוח שמישהו יגיד שהסינים צודקים".

האם לדעתך ממשלת איטליה הנוכחית תומכת בישראל?

"כן, ראש הממשלה ג'ורג'ה מלוני התייצבה מיד עם ישראל בלי אם ובלי אבל. בשבעה באוקטובר האחרון במלאת שנה לטבח הנורא הייתי ברומא בטקס לציון שנה להתקפה שנערך בבית הכנסת הגדול, וראיתי במו עיניי את כל הממשלה שנכחה בטקס בזמן שהאופוזיציה השמאלנית לא הייתה שם מלבד כמה חברים שהשתתפו בטקס. בהחלט ניתן להגיד שמלוני תומכת בישראל"

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר