דיווח באוקראינה: זלנסקי לא אישר את ביקור מזכ"ל האו"ם במדינה

לאחר שנאטוניו גוטרש נפגש עם פוטין בכנס BRICS בקזאן, בלשכת נשיא אוקראינה הודיעו כי ביקורו במדינה לא אושר • שר החוץ האוקראיני ביקר את החלטת המזכ"ל: "צעד שגוי"

אנטוניו גוטרש . צילום: רויטרס

אישיות בלתי רצויה, לא רק בישראל: נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי לא אישר את ביקורו של מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, באוקראינה, כך טען היום (שישי) אתר החדשות האוקראיני UKRINFORM כשהוא מצטט מקורות מתוך לשכת הנישא.

מזכ"ל האו"ם גוטרש. אישיות לא רצויה גם באוקראינה, צילום: רויטרס

המהלך מגיע לאחר שאתמול נפגש מזכ"ל האו"ם עם נשיא רוסיה, ולודימיר פוטין, שמבוקש על פשעי מלחמה בידי בית הדין הפלילי הבינלאומי, במכנס מדינות ה-BRICS בעיר קזאן ברוסיה. גוטרש תועד כשהוא קד בפני נשיא רוסיה ולוחץ את ידו, טען לאחר מכן שאמר לנשיא הרוסי כי המלחמה אותה פתח באוקראינה היא הפרה של החוק הבינלאומי.

נשיא אוקראינה זלנסקי, צילום: אי.אף.פי

גוטרש גם תועד כשהוא מחובק על ידי שליט בלארוס, הרודן אלכסנדר לוקשנקו, שדיכא באלימות התקוממות עממית במדינה וכלא ועינה פעילי אופוזיציה שמחו נגד שלטונו רב השנים. במשרד החוץ האוקראיני הדגישו כי גוטרש סרב להגיע לכנס השלום שארגנה אוקראינה בשוויץ אך מצא בכל זאת לנכון לבקר ברוסיה ולהיפגש עם פוטין. "מדובר בצעד שגוי", נכתב בהודעה של משרד החוץ.

ולדימיר פוטין, נשיא רוסיה, צילום: איי.פי

גם בישראל זכה היום גוטרש לביקורת רועמת לאחר שאתמול גינה את הפגיעה בעובדי אונר"א במדינה, כשהוא מתכוון בין היתר לחיסולו של המחבל שאחראי על טבח המיגונית בקיבוץ רעים, שהיה גם עובד של סוכנות הפליטים של האו"ם.

ישראל כ"ץ ומזכ"ל האו"ם גוטרש, צילום: אורן בן חקון, רויטרס

שר החוץ ישראל כ"ץ כתב על המקרה: "מזכ"ל האו"ם גוטרש, שהוכרז כאישיות בלתי רצויה בישראל, שובר שיאים חדשים באטימות וצביעות. הלילה התלונן על סיכולו של "הקולגה שלהם מאונר"א" בידי כוחות צה"ל בעזה. על איזה עובד הוא בדיוק מתאבל? על מוחמד אבו עטיוי, שהיה מפקד נוח'בה בגדוד אל בורג', שפיקד על הטבח במיגונית ברעים ופרטיו נחשפו אתמול ע"י דובר צה"ל. גוטרש ואונר"א שותפים מלאים לפשעי מלחמה".

מי שבחר להתבטא באופן חריף יותר היה שר החוץ של ליטא, גבריליוס לנדסברגיס, שכתב: "אם מזכ"ל היאו"ם אנטוניו גוטרש יחליט להתפטר מתפקידו, ליטא לא תעמוד בדרכו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר