האו"ם: אוכלוסיית אוקראינה הצטמצמה ב-10 מיליון איש מאז תחילת המלחמה

צעירים רבים עוזבים את המדינה, שגם בימים כתיקונם סבלה משיעורי ילודה מהנמוכים באירופה

תושבים רבים עוזבים מתחילת המלחמה. צילום: אי.פי.איי

התושבים בורחים, עד יעבור זעם: אוכלוסיית אוקראינה מונה 10 מיליון פחות אזרחים מאז פלשה רוסיה למדינה בפברואר 2022, מה שעורר יציאה מהארץ והוביל לצניחת שיעורי הילודה, כך מסר היום (שלישי) האו"ם.

קרן האוכלוסין של האו"ם מסרה כי לא היה מפקד אוכלוסין, אך ברור שהייתה ירידה דרמטית באוכלוסייה באוקראינה שסועת המלחמה. "אוכלוסיית אוקראינה ירדה ביותר מ-10 מיליון מאז תחילת המלחמה", אמרה המנהלת האחראית על אזור מזרח אירופה ומרכז אסיה של UNFPA, פלורנס באואר. היא הדגישה כי הירידה נראתה "מאז התחילה הפלישה בקנה מידה מלא", והיא נובעת מ"שילוב של גורמים".

הרוגים ופליטים. קברי חיילים בבית עלמין באוקראינה (ארכיון), צילום: GettyImages

פליטים, הרוגים ושיעור פיריון נמוך

כבר לפני המלחמה, אוקראינה הייתה אחת מהמדינות בעלות שיעורי הילודה מהנמוכים באירופה, וכמו מדינות רבות במזרח אירופה, היא חוותה ירידה באוכלוסייה, כאשר צעירים עזבו בחיפוש אחר הזדמנויות נוספות, אמרה באואר. אבל מאז המלחמה, כ-6.7 מיליון בני אדם ברחו מהמדינה כפליטים בעוד ששיעור הילודה ירד לסביבות ילד אחד לאישה, לדבריה.

"זה אחד הנמוכים בעולם", אמרה באואר והדגישה שזה הרבה מתחת לשיעור הפיריון של 2.1 ילדים שכל אישה בממוצע צריכה ללדת כדי לשמור על גודל האוכלוסייה. במקביל, לדבריה, ישנם "כמה עשרות אלפי הרוגים (מהמלחמה), שכמובן נכנסים במשוואה".

בשנת 2021, השנה האחרונה לפני הפלישה הרוסית, היו באוקראינה כ-40 מיליון תושבים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר