שר החוץ של האיחוד האירופי: "צריך לבחון מחדש את משימות יוניפי"ל בלבנון"

לדברי ז'וזף בורל, כרגע התפקיד של יוניפי"ל מוגבל מאוד והם לא יכולים לפעול לבד • הוא מציע לשקול להרחיב את התפקיד שלהם, אבל מזכיר שלשם כך צריך החלטה של מועצת הביטחון

כוחות יוניפי"ל בלבנון (ארכיון). צילום: רויטרס

שר החוץ בנציבות האירופית, אמר בשבת שצריך לבדוק מחדש את התפקיד של כוח השלום של האו"ם בלבנון (יוניפי"ל). הוא גם הציע שאולי צריך לחזק אותו.

"הם לא יכולים לפעול לבד, זה בהחלט תפקיד מוגבל", אמר בורל בשולי פגישה של שרי הביטחון של מדינות ה-G7. "אפשר לחשוב על הרחבת התפקיד, אבל בשביל זה צריך החלטה של מועצת הביטחון של האו"ם".

שר החוץ של האיחוד האירופי, ז'וזף בורל, צילום: אי.פי

בורל דיבר על זה בזמן שיש מתח מתמשך בגבול ישראל-לבנון וחשש שהמצב יחמיר. יוניפי"ל, שהוקם ב-1978, מונה בערך 10,000 חיילים ומשקיפים

ביום שישי האחרון, דוברת כוח יוניפי"ל בלבנון אמרה לסוכנות הידיעות רויטרס כי אין בכוונת הכוח לשנות את עמדותיו בדרום לבנון או לסגת, זאת לאחר שישראל קראה לכוח הפיקוח הבינלאומי לעזוב חלק מעמדותיו שנמצאות בסמוך לאזורים בהם נלחם צה"ל בארגון הטרור חיזבאללה. 

"אנחנו צריכים להישאר, למרות שהם ביקשו שנזוז", אמרה דוברת הכוח אנדראה טננטי בשיחת וידיאו עם סוכנות הידיעות. "ההרס והחורבן בהרבה מאוד כפרים לאורך הקו הכחול, וגם מעבר לו, הוא מזעזע", אמרה הדוברת בהתייחסות לתקיפות צה"ל בשטחה של לבנון.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר