דיווח: עובדי נמל ביוון חסמו משלוח תחמושת לישראל במחאה על המלחמה בעזה

אנשי משמר החופים ביוון וחברי איגוד עובדי המזח במדינה חסמו 21 טונות של תחמושת שיועדה לישראל • "לא נאפשר לנמל פיראוס להיות קרש קפיצה למלחמה", כתבו חברי האיגוד • עשרות צעדו עם אבוקות וריססו כתובות גרפיטי על משאית • המטען נותר בידי הרשויות - חקירה נפתחה במדינה

נמל פיראוס ביוון (ארכיון) . צילום: רויטרס

עשרות מחברי איגוד עובדי המזח היווני חסמו את הטענתה של ספינה במכולת תחמושת שיועדה לישראל, זאת במחאה על המלחמה בעזה, כך אמרו אנשי משמר החופים והאיגוד לסוכנות הידיעות "רויטרס" היום (שישי).

גורם באיגוד סיפר בעילום שם כי המכולה נועדה להכיל 21 טונות של תחמושת שהגיעו אתמול לנמל פיראוס. המטען הועבר במשאיות מצפון מקדוניה כאשר הכוונה הייתה להעלות אותו על סיפונה של ספינה תחת דגל איי מרשל. 

תוצאות תקיפת מטוסי חיל האוויר ברצועת עזה, צילום: רויטרס

בארגון קראו לעובדים למחות ולבלום את משלוח הנשק. "הגיע הזמן לצעוק בקול רם - לא נאפשר לנמל פיראוס להיות קרש קפיצה למלחמה", נכתב בהצהרה בחשבון הפייסבוק של האיגוד. "אנחנו נלחמים למען השלום, לא למען השתתפות יוון במלחמה". 

באותו עמוד פייסבוק הועלו מאוחר יותר תמונות בהם נראו אנשים נושאים אבוקות, וכן תיעוד של סיסמאות מרוססות על משאית: "רוצחים, צאו מהנמל".

צפון רצועת עזה, צילום: רויטרס

ממשלת יוון נוהגת במדיניות התומכת בזכותה של ישראל להגן על עצמה אך קראה להפסקת אש מיידית על מנת לסיים את מה שלדבריה הוא "אסון הומניטרי, בלתי נתפס".

המטען נותרה בידי רשויות הנמל וחקירה נפתחה בנוגע לאירוע. בכיר במשמר החופים אמר כי צו מעצר הוצא למנהיג האיגוד שקרא למחאה. פקיד אחר סיפר כי למכולה היה אישור מעבר תקף. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר