בשל העברת נשק לרוסיה ולארגוני טרור: האיחוד האירופי ובריטניה השיתו סנקציות על איראן

המועצה האירופית אימצה היום עיצומים נגד שבעה בכירים, בהם שר הביטחון האיראני, וכן כמה חברות איראניות • באיחוד טענו כי איראן מעבירה נשק ל"גורמים שמערערים את היציבו תבמזרח התיכון וים סוף" • גם בלונדון הודיעו על צעדים דומים מטעמה נגד דמויות בכירות ברפובליקה האסלאמית

דגלי האיחוד מחוץ למטה הנציבות האירופית. צילום: רויטרס

האיחוד האירופי הטיל היום (שני) סנקציות על איראן, כולל על שר ההגנה האיראני, מוחמד רזא-אשתיאני, חברות התעופה שלה ועל בכירים במשמרות המהפכה, זאת בעקבות העברת טילים ומל"טים לרוסיה ול"גורמים המערערים את היציבות במזרח התיכון וים סוף".

במקביל גם בריטניה הודיעה על סנקציות מטעמה נגד דמויות בכירות ברפובליקה האסלאמית, בעיקר בצבא ובחיל האוויר של איראן ואישים וחברות הקשורים לפיתוח הטילים הבליסטיים של איראן.

המועצה האירופית אימצה היום סנקציות נגד שבעה אנשים וישויות מאיראן. ההחלטה מגיעה לאחר שהאיחוד כבר הודיע מוקדם יותר השנה, כבר בחודש מרץ, שבמידה ואיראן תעביר טילים ומטוסים ללא טייס לרוסיה לשם שימוש בהם במלחמה מול אוקראינה, יהיו לכך השלכות בדמות סנקציות.

שר ההגנה האיראני מוחמד רזה אשתיאני, צילום: איי.פי

סבב הסנקציות הנוכחי התמקד ב"אנשים וגופים האחראים לפיתוח והעברת כלי טיס בלתי מאוישים, טילים וטכנולוגיה לרוסיה לטובת תמיכה במלחמה שלה נגד אוקראינה, וכן לקבוצות חמושים וגופים מגוונים המערערים את השלום והביטחון במזרח התיכון. ואזור ים סוף".

שלשה מהגופים עליהם מוטלים סנקציות קשורים כאמור לחברות התעופה האיראניות, כולל Saha Airlines, Mahan Air ו-iran Air, ושתי חברות רכש. לפי הודעת האיחוד, "החברות הללו אחראיות בהתאמה להעברה ואספקה, באמצעות רשתות רכש בינלאומיות, של מל"טים מתוצרת איראן ורכיבים וטכנולוגיות לטובת רוסיה במלחמה שלה נגד אוקראינה".

 

חיילים בצבא אוקראינה לצד מל"ט שהאד איראני שהופל, צילום: רויטרס

סנקציות נוספות הוטלו על שתי חברות המעורבות בייצור חומר הנעה המשמש לשיגור רקטות וטילים. יתרה מזאת, המועצה החליטה להטיל אמצעים מגבילים על סגן שר ההגנה של איראן, סייד חמזה ג'לנדארי, פקידים בולטים בכוח קדס של משמרות המהפכה האסלאמית , בכיר במטה המרכזי של משמרות המהפכה חאתם אל-אנביה ועל חיל האוויר והחלל של משמרות המהפכה. הסנקציות יוטלו גם על חברות הנסחרות באיחוד האירופי, כמו "תעשיות המטוסים של איראן", וארגון התעשיות האוויריות האיראני. חברות אלו יהיו כפופות להקפאת נכסים ואיסור נסיעה לאיחוד האירופי ונאסר לקיים עמם יחסים כלכליים במישרין או בעקיפין.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר