תיעוד משדה הקרב: אוקראינים מפילים כטב"ם מתוצרת איראן בעזרת מקלע

רוסיה הגבירה בימים האחרונים את המתקפות נגד מטרות תשתית והצבא האוקראיני נאבק ליירט גלים של מל"טי תקיפה • זלנסקי הודיע כי צפון קוריאה שלחה כוחות לסייע לרוסיה בלחימה

חיילים בצבא אוקראינה לצד מל"ט שהאד איראני שהופל. צילום: רויטרס

רוסיה הגבירה בימים האחרונים את התקיפות על מטרות תשתית באוקראינה, כך דווח בכלי התקשורת המקומיים לצד תיעודים רבים מהתקיפות שעלו לרשתות החברתיות.  

באחד הסרטונים שהופצו נראית יחידה של צבא אוקראינה, שלוחמיה רכובים על טנדרים מתוצרת אמריקנית שעליהם מותקן מקלע בראונינג כבד מדגם M-2. החיילים נראים יורים לעבר מטרה שמתפוצצת בשמי הלילה. בסרטון נטען כי הלוחמים, המצולמים באמצעות מצלמה עם ראיית לילה, הצליחו להפיל מל"ט מתוצרת איראן מדגם שאהד 136, שהופעל על ידי צבא רוסיה.

כוח של צבא אוקראינה מפיל כטב"מ מתוצרת איראן בעזרת מקלע

צבא אוקראינה עושה שימוש, בין היתר, ביחידות קטנות וניידות שמנצלות את המרחבים הפתוחים והעצומים של אוקראינה על מנת ליירט מל"טים רוסיים בעלות נמוכה. היחידות הללו הן חלק ממערך נרחב של אמצעי גילוי ויירוט שמפעיל צבא אוקראינה בנסיון לצמצם עד כמה שניתן את פגיעת הכטב"מים הרוסיים בתשתיות קריטיות כמו מתקני חשמל וייצור מזון.

על אף זאת, בעיתון האמרקיני "וול סטריט ג'ורנל" פורסם היום כי באוקראינה נערכים לחורף קשוח בשל העובדה שכמות המל"טים וטילי השיוט שיורה רוסיה מצליחה  להתיש את מערך ההגנה האווירית של אוקראינה ולשחוק את היעילות שלו. העיתון הגדיר את העברת הסיוע המערבי לאוקראינה בנשק כ"איטית ומוגבלת" וחזה כי אוקראינה תאלץ להתמודד עם הפסקות חשמל ארוכות בחודשים הקרים ביותר של החורף, זאת בשל פגיעה בתשתית החשמל במדינה.

מוקדם יותר היום הודיע נשיא אוקראינה, ולודימיר זלנסקי, כי בידי ארצו הוכחות כי צפון קוריאה שולחת כוחות צבאיים לסיוע רוסיה במלחמתה באוקראינה. בשבוע שעבר פורסם כי מפעילים צפון קוריאניים הגיעו לחזית על מנת לסייע לרוסים לעשות שימוש בטילים בליסטיים מתוצרתה של פיונגיאנג.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר