"צדק לניצולי השואה ומשפחותיהם": החוק המשמעותי שמקדמת ממשלת גרמניה

התקדמות לקראת חוק מקיף להשבת האמנות שנשדדה בגרמניה על ידי הנאצים • משרד התרבות הפדרלי הגרמני, המדינות והרשויות המקומיות הסכימו להקמת גוף חדש לתיקון הפגמים הקיימים החקיקה • מנכ"ל ועידת התביעות, גרג שניידר: "נדרש לעבור לשלב השני - יישום החוק, על מנת להבטיח מידה של צדק"

(מימין לשמאל) גרג שניידר, סטיוארט אייזנשטאט, וקולט אביטל בדיונים . צילום: ועידת התביעות

ועידת התביעות מכריזה על התקדמות לקראת חוק מקיף להשבת האמנות השדודה בגרמניה: לאחר כמעט 80 שנה בהן לא הייתה לניצולי שואה, משפחות הקורבנות והיורשים דרך הוגנת לתבוע השבת רכוש אמנות בגרמניה, משרד התרבות הפדרלי הגרמני (BKM), המדינות והרשויות המקומיות הסכימו להקמת גוף חדש לתיקון הפגמים הקיימים החקיקה. בעבר, שני הצדדים נאלצו להסכים להליך בירור בוועדה המייעצת לאמנות שנשדדה במהלך השלטון הנאצי.

כעת, יידרשו מוזיאונים בבעלות המדינה להשתתף בהליך בוררות במקרים בהם לא ניתן להגיע להסכמה בין הצד של הקורבנות למוזיאונים. החלטות גוף הבוררות תהיינה מחייבות, ושופטי גוף הבוררות ימונו באופן שוויוני מטעם הממשל הגרמני, ועידת התביעות והמועצה המרכזית של יהודי גרמניה.

מנכ"ל ועידת התביעות, גרג שניידר, הצהיר כי: "ההחלטה שהתקבלה על ידי ממשלת גרמניה היא צעד ראשון משמעותי עבור הניצולים, משפחותיהם ויורשיהם ברחבי העולם כדי לטעון את תביעותיהם להשבת האמנות השדודה. עד היום, הקריטריונים להשבת נכסי תרבות שנגזלו, לא היו לטובת הניצולים, המשפחות והיורשים. כעת, נדרש לעבור לשלב השני - יישום החוק להשבת אמנות שדודה, על מנת להבטיח מידה של צדק".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר