האינטרס הצרפתי: מקרון יקיים פסגה פריז במטרה לסייע ללבנון

הנשיא הצרפתי הכריז על כינוס מדינות התומכות בביירות לצד גורמים באו"ם לצורך "לגייס סיוע חירום ולהגן על האוכלוסייה" • באליזה מעוניינים להשתמש בהשפעה הוותיקה במדינה על מנת להפוך לשחקן מרכזי במשא ומתן על הפסקת אש בין ישראל לחיזבאללה

נשיא צרפת עמנואל מקרון. צילום: רויטרס

שום מילה על חיזבאללה: צרפת תקיים ועידה בינלאומית למען לבנון ב-24 באוקטובר בפריז, כך הודיע היום (חמישי) נשיא צרפת, עמנואל מקרון. 

יוזם הוועידה, נשיא צרפת עמנואל מקרון, יכנס אותה כדי "לגייס את הקהילה הבינלאומית לצורך הגנה וסיוע חירום לאוכלוסיית לבנון". לפי הודעת משרד החוץ הצרפתי, "הוועידה תפגיש את המדינות השותפות של לבנון, האו"ם, האיחוד האירופי וארגוני חברה בינלאומיים, אזוריים ואזרחיים".

נשיא צרפת מקרון: "הקמנו יחד עם ארה"ב וישראל ועדה משותפת כדי לקדם את מפת הדרכים שהצענו, ננהג כך גם מול לבנון" רויטרס

כבר בשבת האחרונה הכריז נשיא צרפת על כוונתו לקיים ועידה שכזו מבלי לנקוב את מועד קיומה. כעת נקבע התאריך ולפי משרד החוץ הצרפתי, מדובר בוועידה שמטרתה היא לקדם את היציבות במדינה, "אנחנו מעוניינים לבנות דרכים שבהן נוכל לתמוך במוסדות של לבנון, בפרט בכוחות המזוינים של המדינה. אנחנו ערבים ליציבות הפנימית של לבנון".

צרפת מנסה להפוך ל'שחקן' מרכזי בקידום הספקת האש והיחסים הדיפלומטים המסורתיים בין לבנון לצרפת הנמשכים כבר לאורך שנים רבות מעניקים לצרפתים נגישות לכל הגורמים הפוליטיים בלבנון. הדיווחים באמצעי התקשורת הצרפתים על כך שיותר ממיליון אזרחים לבנונים נעקרו מביתם דוחקים בצרפת להתערב אף יותר בניסיון לייצר הפסקת אש, "מול משבר פוליטי והומניטרי חמור ועמוק, צרפת תקדם באמצעות ועידה זו את הדחיפות של הפסקת פעולות האיבה ומציאת פתרון דיפלומטי המבוסס על החלטת מועצת הביטחון 1701", מסרו במשרד החוץ הצרפתי, "יישום פיתרון המבוסס על החלטה זו תאפשר חזרה בטוחה של עקורים בישראל ובלבנון לבתיהם".

פליטים מדרום לבנון בביירות, צילום: אי.פי.איי

שר החוץ של צרפת, ז'אן-נואל בארו, קרא אתמול בסנאט הצרפתי ללבנון לצעוד קדימה ולקבל אחריות כדי להחזיר את המשילות במדינה, "אנו מעודדים את המנהיגים הפוליטיים הלבנוניים לקחת אחריות כדי להעמיד את המדינה על המסלול כדי שלבנון תשמור על אחדותה ועל יציבותה. ללבנון חייב להיות נשיא. ההסלמה האזורית, אם תתעצם, נוגעת לכולנו, היא נוגעת לכל הצרפתים. מחירי הבנזין והגז, איום הטרור, שאלת ההגירה, כל זה מתרחש היום על רקע מה שקורה במזרח התיכון. צרפת פועלת בערוצים דיפלומטיים כדי שהאש תיפסק, כדי שהסבל ייפסק וכדי שלבנון, בשלמותה הטריטוריאלית ובריבונותה, תחזיר את זהותה האמיתית".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר