עיתונאית תומכת ישראל ידועה הותקפה בברצלונה: "נשמיד את ישראל הציונית"

קבוצת אנרכיסטים מהשמאל הקיצוני שפכה צבע אדום על פילאר ראולה במהלך הרצאה באוניברסיטה • הפובליציסטית הספרדייה הוותיקה ידועה בהתנגדותה לג'יהאד האסלאמי • "הם לא ישתיקו אותי, אני לא אתחבא ואני לא אפחד מהם", אמרה ראולה והמשיכה בהרצאתה • צפו בתיעוד

תקיפת העיתונאית פילאר ראולה. צילום: רשתות חברתיות

תקיפה חמורה של תומכת ישראל בספרד: פעילי שמאל קיצוני שפכו צבע אדום על העיתונאית והסופרת פילאר ראולה שעה שנשאה הרצאה לכבוד פתיחה של שנת הלימודים.

תקיפת הסופרת הספרדייה פילאר ראולה בידי פעילי שמאל קיצוני | רשתות חברתיות

התקרית התרחשה שעה שראולה הופיעה באוניברסיטת מרטי לומה בפרוור לה גאריגה של ברצלונה. "את מוכתמת בדם - זה מה שקורה לתומכים ברצח עם בפלשתין", צעקו לעברה התוקפים לפני שעזבו את האולם. לפני האירוע הם הפגינו מול הכניסה לאולם ונשאו דגלי פלשתין ושלט גדול שעליו נכתב: "נשמיד את מדינת ישראל הציונית" ו"ציונות היא פשיזם".

ראולה, פוליטיקאית לשעבר בקהילה האוטונומית של קטלוניה, לא עזבה את האולם וקטעה את הרצאתה רק כדי למחות את פניה מהצבע האדום ולהחליף חולצה. היא הגיבה על המתקפה ואמרה: "הם לא ישתיקו אותי. אני לא אתחבא ואני לא אפחד מהם. אני אזרחית חופשיה במדינה חופשית - והפשיסטים, בין אם מימין או משמאל, לעולם לא ימנעו ממני לממש את חירותי". "מזה אתם, התוקפים, מפחדים", היא הוסיפה לקול מחיאות כפיים. "אתם מפחדים מהחירות".

הקהילה היהודית בברצלונה מיהרה לפרסם גינוי לאירוע. "יש מי שמחפש שקרים ושנאה, בעוד שאחרים מחפשים אמת וברכה", נכתב בגינוי. "חלקם משקיעים בטרור ובהרס, ואחרים משקיעים בבנייה, בחיים ובקידמה. בתוך החושך, יש הרבה אור, וכיום אנו עומדים בפני בחירה ברורה ומוחלטת: להיות אור או חושך. ברור שאין מקום באוניברסיטה לאלה שהורסים ותוקפים. תודה, פילאר".

הפגנה אנטי-ישראלית בברצלונה, לפני שבועיים, צילום: רויטרס

המתקפה נגד ראולה מגיעה על רקע אווירה עוינת ואנטי-ישראלית בספרד, שמתודלקת גם על ידי הממשלה. ב-7 באוקטובר פורסמו בכמה מהעיתונים המובילים במדינה כתבות המבקרות את ממשלת ישראל, חלקן בצורה חריפה. משרד החוץ במדריד אמנם הוציא הודעה שמכבדת את זיכרון הנרצחים בטבח שביצע ארגון הטרור חמאס, אך לא מעט פוליטיקאים מהשמאל הקיצוני ניצלו את היום כדי להעביר ביקורת על ישראל.

כך למשל, חברת הפרלמנט האירופי מטעם מפלגת "פודמוס" הפגינה בפרלמנט האירופי נגד תמיכת הפרלמנט ב"ישראל הטרוריסטית שמבצעת רצח עם". ב-8 באוקטובר היא העלתה פוסט עם המילים "לפני שנה החל שלב חדש ברצח העם הפלשתיני על ידי מדינת הטרור ישראל". רק לפני מספר חודשים, יולנדה דיאז, שכיהנה בעבר כסגנית ראש ממשלת ספרד מטעם מפלגת השמאל הקיצוני סומר הפיצה סרטון נגד ישראל אותו חתמה באמירה "מהנהר ועד לים פלשתין תהיה חופשית".

גם האווירה בברצלונה סביב יום השנה לטבח 7באוקטובר הייתה מתוחה. "יום השנה הציף שוב גל אנטי-ישראלי ואנטישמי בברצלונה", מספר שי דויטש, מנהל פיתוח קהילות ב-Israeli Community Europe. "ב-6 באוקטובר התקיימו הפגנות בעיר תמיכה בחמאס והעיר הוצפה בגרפיטי ובכרזות נגד ישראל והיהודים. כמו בכל השנה החולפת, הקהילה הישראלית לא עמדה מנגד ובמבצע לילי כיסתה את העיר בכרזות על החטופים ועם מידע על ציון יום השנה לטבח. נוסף על כך, ערכנו אירוע זיכרון גדול כדי להבטיח שברצלונה לא תשכח את שאירע ב-7 באוקטובר ובשנה האחרונה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר